۳ مزیت کلیدی ادغام مدیریت منابع سرمایهای(ERP) و مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
اگر شما به دنبال ساده سازی فرایندهای تجاری و افزایش بهره وری هستید، یکپارچه سازی برنامههای مدیریت منابع انسانی (ERP) و سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را در نظر بگیرید. انجام این کار به حذف سیلوهای داده در سازمان شما و بهینه سازی عملیات برای افزایش کارایی کمک خواهد کرد.
بیایید به سه مزیت ادغام نرم افزار ERP و CRM نگاه کنیم.
۱. دید ۳۶۰ درجه از مشتری شما
چقدر مشتریان خود را میشناسید؟ یکی از بزرگترین مزایای ادغام ERP و CRM این است که به شما یک دید کامل از مشتری شما میدهد. از طریق چشم انداز، به فروش و پشتیبانی، برای تامین مالی و حسابداری، این سیستمها به طور کامل به نیازهای مشتریان، عادتهای خرید، تاریخچه سفارش، ترجیحات، حسابداری و غیره، اطمینان کامل میدهد. نه تنها این دانش به شما در درک بهتر مشتری کمک میکند بلکه میتواند به شما در ایجاد روابط پایدار با مشتریان و تعیین اینکه در آن پتانسیل رشد آینده وجود دارد. این حتی میتواند به شما در پیش بینی نیازهای مشتری شما قبل از مشتری شما کمک کند.
۲.دسترسی بهتر به اطلاعات بحرانی
یک راه حل CRM و ERP که به طور کامل یکپارچه شده است، کارکنان شما را قادر میسازد تا به اطلاعات مهم در زمان واقعی دسترسی پیدا کنید. بدون آن، کارکنان شما کمتر کارآمد هستند و مشتریان شما قیمت را پرداخت خواهند کرد. برای مثال، هنگامی که یک مشتری با مرکز شما تماس گرفته، با یک سوال ساده درباره وضعیت سفارش تماس میگیرد، نماینده مرکز تماس شما نباید به سیستمهای مختلف دسترسی پیدا کند و یا با سایر کارکنان تماس بگیرد. یک راه حل ERP و CRM به طور کامل یکپارچه کارکنان خود را با دسترسی به اطلاعاتی که به آنها نیاز دارند دقیقا زمانی که نیاز به آن را دارند، فراهم میکند. با لمس یک دکمه میتوانید سطوح موجودی، محمولهها، گزارشهای مشتری، تاریخ سفارش، بازده، پرداخت، قیمت گذاری و غیره را بازیابی کنید.
۳. فرآیندهای تجاری ساده
در گذشته، بدون یک راه حل یکپارچه، بسیاری از فرایندهای تجاری دستی و وقت گیر بود. با این حال، یک مزیت کلیدی برای ادغام نرم افزار ERP و CRM شما، افزایش بهره وری از طریق فرایندهای ساده سازی و کارکرد خودکار است. علاوه بر این، یک راه حل یکپارچه، کاهش میزان تکرار وظایف ورودی داده را به همراه دارد.