۶ نشانه که شما به سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) نیاز دارید

به طور معمول، سال جدید باعث می‌شود که مدیریت به نگاهی عقب بیاندازد تا ببیند که تلاش‌های سال گذشته انجام شده باعث شده مشکلات حل شوند یا آن‌ها را فقط به تعویق انداخته‌اند. اگر شما عضو تیم مدیریتی هستید و شرکت تولید یا گسترش کسب و کار را در سال اخیر با عملکرد و سود ناچیز در حال به پایان رساندن است پس نیاز هست به سرمایه گذاری در نرم افزار مدیریت منابع سازمانی(ERP) در سال آتی را در نظر بگیرید.

سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) یک راه حل کسب و کارها جهت مدیریت فرآیندهای سازمانی و مدیریت منابع سازمانی است که توانایی برقراری ارتباط بهتر بین تمامی بخش‌های کسب و کار، ادغام ویژگی‌های معنی دار، پردازش سریع، ذخیره، جمع آوری، مدیریت و تفسیر داده‌ها از منابع مختلف در یک پایگاه داده متمرکز را دارد و همچنین از هوش کسب و کار (BI) برای تجزیه و تحلیل و گزارش دهی استفاده می‌کند.

نشانه‌های سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP):

۱. انحراف در تعداد موجودی

آیا شما اختلاف تکان دهنده موجودی خود که مابین شمارش موجودی در سوابق با مقادیر واقعی که در قفسه‌های انبار شما وجود دارد را مقایسه کردید؟ اگر شما انحراف ۲۰ درصد یا بیشتر را در مقدار مواردی که فکر می‌کنید فروخته شده است و آنچه که شما انبار کرده‌اید، تجربه کرده‌اید، بنابر این ناامیدی زیادی کسب کرده‌اید. اگر روی ابزار قلم و کاغذ و شمارش فیزیکی تکیه کنید، این بخشی از مشکل شماست. دلایل دیگر می‌تواند عدم اتوماسیون در فرایندهای شما و مدیریت زنجیره تامین باشد. سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) راه حل‌های خرید و کنترل موجودی، برنامه ریزی مواد مورد نیاز (MRP)، سیستم مدیریت انبار و برنامه ریزی اسناد را برای کسب و کار شما فراهم می‌کند. یک راه حل تکنولوژیک به شما کمک می‌کند تا کل عملیات خود را از طریق اتوماسیون و فعالیت‌های کمتر مدیریت کنید.

۲. شیوه‌های حسابداری ضعیف

آیا در سال گذشته با مشکلات نقدی روبرو شدید زیرا فاکتورها نادرست بودند و به موقع تولید نشدند؟ اگر چنین است، این می‌تواند نتیجه “سیستم‌های خاموش” در زمینه‌های حسابداری که در سیلوهای وجود دارند باشد و اینکه عملیات خودکاری وجود ندارد و عدم ارتباط بین حسابداری و آن‌ها می‌باشد.  سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) تمام زمینه‌های حسابداری – حساب‌های دریافتنی و پرداختنی، اسناد عمومی، هزینه‌ها و هزینه‌های گروهی، حقوق و دستمزد منابع انسانی – را ذخیره می‌کند و همچنین زیر ساخت لازم جهت ارتباط و همکاری با یکدیگر برای ایجاد کارایی و جریان نقدی مثبت را فراهم می‌کند.

۳. سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) قدیمی و از رده خارج شده

فکر می‌کنید پول خود را دیگر خرج سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) نکنید چون سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) که از ۱۰ سال پیش دارید قادر به اداره نیازهای فعلی شما نیست؟ اندازه عملیات شما ممکن است با افزایش پیشنهادات محصول، مکان‌های جدید انبارش، بازارهای جدید و غیره افزایش یافته است. امروزه راه حل سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) برای هر نیاز شما، قوی تر و مقیاس پذیرتر هستند، از جمله بهترین شیوه‌های صنعت در کنترل کیفیت، صدور گواهینامه و اعتبار، ردیابی تعداد انبوه، به علاوه انطباق دولت با FDA (اداره غذا و دارو)، GHS (سیستم هماهنگ جهانی در طبقه بندی و برچسب گذاری مواد شیمیایی) و SDS (ورق‌های ایمنی).

۴. گزارش نادرست

آیا در سال‌های گذشته دشوار بوده است که بهترین تصمیمات مربوط به تولید را انتخاب کنید زیرا شما نمی‌توانید داده‌های صحیح یا اطلاعات سیستم یا تجزیه و تحلیل مورد نیاز خود را از سیستم خود دریافت کنید؟ عملکرد گزارش یکپارچه در یک راه حل سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) از مجموعه BI استفاده می‌کند و می‌تواند به شما در فروش و گزارش‌های مالی، برنامه ریزی تولید و اجرای فرایندهای تولید شما کمک کند. داده‌های تاریخی و واقعی در  BI وجود دارند و با استفاده از گروه‌ها، فیلتر‌ها، نمودار‌ها و داشبورد‌ها، این داده‌ها سپس به گزارش هایی تبدیل می‌شوند که برای تصمیم گیری تحلیلی معنی دار و مفید هستند. مزیت اضافه: زبان و گزارش عملکرد برای درک آسان و اجرای توسط کارکنان نا آشنا با فناوری اطلاعات (IT) طراحی شده است.

۵. از دست دادن مشتریان

آیا مشتریان را از دست دادید که با سطح خدمات شما راضی نبودند؟ آیا برای بخش فروش شما دشوار است تا مشتری‌های جدید را بدست آورد؟ مدیریت یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در یک راه حل سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) به سازمان شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری را با تجزیه و تحلیل، مدیریت و ادغام فروش، بازاریابی و اقدامات مراقبت از مشتری در هر مرحله(تماس – جستجو، فروش) سریع‌تر انجام دهید و توسعه روابط دوامدارتری در همه کانال‌ها. با استفاده از یک سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) داشته باشید. شما نیز قادر به مدیریت سفارش خود و مدیریت قرارداد برای ایجاد یک جریان سیستماتیک که می‌تواند به افزایش فروش خود کمک کند و پتانسیل رشد استثنایی را به شما ارائه دهد.

۶. پایبندی به مقررات

آیا برای رسیدگی به چالش‌های مربوطه دشوار بوده است؟ سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) می‌تواند به شما کمک کند. به عنوان مثال، سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) به تولید کنندگان مواد شیمیایی با الزامات OSHA و دستورالعمل GHS برای آموزش کارکنان، برچسب گذاری، اسناد و ایجاد SDS کمک می‌کند. تولیدکنندگان مواد غذایی به الزامات ایمنی FDA، ردیابی رو به جلو / عقب و تضمین کیفیت با سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) می‌پردازند. سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) به تولیدکنندگان فرایند در مدیریت، نظارت و ردیابی دستورالعمل‌های پیچیده و فرمول‌ها کمک می‌کند و ابزار و پروسه‌های اسنادی را که نیاز دارید برای رعایت تنظیمات دولتی و سایرین فراهم می‌کند.

از راه‌کارهای ارائه شده توسط فناوری خبره که جهت گسترش کسب و کار می‌باشد، می‌توان سیستم مدیریت منابع سازمانی(ERP) قو را نام برد، در این سیستم چالش‌های فوق و همچنین دیدگاه‌های کسب و کار در نظر گرفته شده است که بتواند پشتیبانی کامل از نیازهای شما را بر عهده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پنج × 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست