چگونه هوش مصنوعی(AI) ، سیستم مدیریت منابع سرمایه‌ای(ERP) را تغییر می‌دهد؟

بیش از شصت سال پس از اولین راه اندازی هوش مصنوعی(AI)، این ابزار تکنولوژی برای بهینه سازی، افزایش کارایی و بهره وری کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروز، بلوک‌های ساختمانی برای AI جهت ارائه نتایج آماده است. سنسورها، محصولات را در هر مرحله از چرخه عمر خود از تولید محصول تا سایت‌های مشتری پیگیری می‌کند. راه حل‌های ابری، جمع آوری میلیون‌ها نقطه داده را قادر می‌سازد تا پایه‌ای برای یادگیری ماشین ایجاد کنند. دستیار شخصی به راحتی برای ساده سازی و تسریع بازیابی اطلاعات برای تصمیم گیری آگاهانه در دسترس است.

 

،Related image

 

در اینجا فقط به چند نمونه از هوش مصنوعی(AI) که سیستم مدیریت منابع سرمایه‌ای(ERP) را تغییر داده‌اند، اشاره می‌کنیم:

Walmart با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته که در انبار پرواز می‌کنند، اسکن  و بررسی محصولات را انجام می‌دهد و اقلام نامناسب را مشخص می‌کند. همچنین موجودی فیزیکی را از یک ماه تا ۲۴ ساعت از انبار برداشت می‌کند. با استفاده از الگوریتم‌هایی که از تجربه برای بهینه سازی تدارکات یاد می‌گیرند، بخشی از مراحل هنگام فروش وسیله نقلیه BMW ساخته شده است، هنگامی که وسایل از ۳۱ بخش در بیش از ۱۵ کشور به فروش می‌رسند.

۱. مدیریت مالی

ربات‌ها می‌نوانند کارکردهای حسابداری تکراری را از جمله دسته بندی اطلاعات فاکتور در حساب‌های مختلف و حتی تمایز بین صورتحساب تلفن ماهانه و پرداختی تلفن را انجام دهند. هوش مصنوعی(AI) می‌تواند عملیات تکراری را متوقف کند و پردازش‌های ماهیانه، سه ماهه و سالیانه را خودکار کند. همچنین با مقایسه مقادیر حساب‌های بین سیستم‌های مختلف مستقل و تأیید اظهارات و گزارش‌ها برای دقت بیشتر استفاده بکند. با استفاده از یادگیری ماشین، ربات‌ها حتی می‌توانند از ورودی‌های مختلف انسان برای تصمیم گیری بهتر و سازگاری با الگوهای رفتاری متخصصان حسابداری مختلف، یاد بگیرند.

۲. خدمات مشتری

راه حل‌های هوش مصنوعی(AI) می‌توانند از تاریخ خدمات مشتری یاد بگیرند. ربات‌های چت قادر به پاسخگویی به سوالات مشتریان، با هزینه کمتر، به سرعت و به طور مداوم هستند. کیفیت خدمات مشتری نیز می‌تواند با ادغام داده‌های زمان واقعی از بخش‌های مختلف مشتری با ارائه دید کامل از مشتری افزایش یابد. وقتی که مشتری نیاز به خدمات زمینه‌ی خاصی دارد، یک راه حل هوش مصنوعی(AI) می‌تواند با استفاده از دانش در مورد مجموعه مهارت‌های مورد نیاز و قطعات مورد نیاز برای کمک به برنامه ریزی و برنامه ریزی تماس‌های خدماتی استفاده کند.

۳. منابع انسانی

نرم افزار کسب استعداد می‌تواند متقاضیان را اسکن کند، بخواند و ارزیابی کند و به سرعت ۷۵ درصد از آن‌ها را از روند استخدام حذف کند. سیستم‌های هوش مصنوعی(AI) می‌توانند با موفقیت برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگ کردن برنامه‌های آموزشی برای همه اعضای کارکنان را انجام دهند. با تعیین وابستگی‌های فردی و آشکار کردن اینکه چه کسی باید افزایش یابد یا چه کسی ممکن است با توازن زندگی کاری ناراضی باشد، سیستم‌های (AI) می توانند پیشگیرانه عمل کنند و قبل از این که برای کارمندان مشکل بوجود آید، آن را حل کند.

۴. اتوماسیون فروش

در حال حاضر، سیستم‌های اتوماسیون فروش در مورد ردیابی، گزارش دهی و بهره وری تیم آماده است. موج بعدی موجب ایجاد تعامل فردی با استفاده از داده‌ها می‌شود تا مشخص شود کدام محتوا، کدام پاسخ‌ها و فروش‌ها بیشتر احتمال دارد که نتایج را به دست آورند. هوش مصنوعی(AI) را می‌توان در اوایل فرآیند با کشیدن در اقیانوس داده‌ها از خارج از سازمان برای کمک به تکرار ساخت پروفایل‌های جامع اهداف خود معرفی کرد. علاوه بر این، تعاملات مشتری برای فروش داخلی می‌تواند به طور کامل اتوماتیک باشد، انجام ترتیب فروش پایه، مانند جمع آوری اطلاعات، واجد شرایط اولیه و تقسیم بندی، و مدیریت زمان پاسخ در زمان واقعی را توسط هوش مصنوعی(AI) انجام دهید.

علی رغم مزایای بالقوه برای مسلح کردن سیستم های مدیریت منابع سرمایه‌ای(ERP) با هوش مصنوعی(AI)، هنوز مانعی برای غلبه بر آن وجود دارد. خطراتی در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس و مقررات در نظر گرفته شده مانند GDPR وجود دارد.
علاوه بر این، زیرساخت‌های پشت سرهم هوش مصنوعی(AI) همچنان در حال پیشرفت است تا چالش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات زمان واقعی از منابع مختلف را با سطح بالایی از قابلیت اطمینان انجام دهد.

اما بدون تردید، در  آینده، سیستم مدیریت منابع سرمایه‌ای(ERP) با هوش مصنوعی(AI) می‌تواند بسیاری از افزایش دهنده‌های بهره وری در سراسر سازمان معرفی کند. سرمایه گذاری در فناوری‌های هوشمند برای دستیابی به حصول دقیق‌تر، به عنوان یک قانون تبدیل خواهد شد و هوش مصنوعی(AI) برای شرکت‌ها به طور مداوم بهبود بهره وری، بهتر بودن و یک قدم جلوتر از رقابت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

8 − هفت =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست