چالش ها و فرصت ها تکنولوژی و کسب و کار برای استارت آپ‌ها

شرکتی که قادر به ساختن یک محصول تکنولوژیک است که فضای مشکل را برطرف می‌کند، همیشه بر شرکت های دیگر برتری خواهد داشت، در حالی که استراتژی کسب و کار کلید موفقیت آن برای ادامه است.

هند با یک بازار بزرگ دارای چالش‌های جالب بسیاری است و فرصت های زیادی برای حل آن‌ها فراهم می‌کند. خبر خوب این است که محیط استارت آپ‌ها بسیار سریع رشد می‌کند تا قادر به استفاده از این فرصت‌ها باشد.

با داشتن کارمندهای بسیار در استارت آپ‌های هند، بزرگ و کوچک، و ارتباط برقرار کردن با استارت آپ‌های چندگانه، می توانم بگویم که یک کارآفرین همیشه در حال حرکت است. مهم این است که انتخاب‌های مناسب، به ویژه در زمینه تکنولوژی و کسب و کار داشته باشد، زیرا همیشه پیامدهایی برای این انتخاب‌ها وجود دارد.

این عمدتا اجرای استارت آپ‌ است که موفقیت یا شکست را تعریف می‌کند. سایر عوامل مانند شرایط بازار، سناریوی رقابتی و غیره می‌تواند با تفکر روشن در جلسه اجرا حل شود. در حالی که هیچ فرمول دیگری برای همه وجود ندارد، به چالش‌ها و فرصت‌هایی که تکنولوژی و کسب و کار برای هر استارت آپ‌ی بوجود می‌آورند، نگاه کنید.

تکنولوژی

شرکت‌هایی که قادر به ساختن یک محصول تکنولوژیک می‌باشند که فضای مشکل را برطرف می‌کند، همیشه بر شرکت های دیگر برتری خواهند داشت، انتخاب های معمولی که باید انجام شود عبارتند از:

۱. در خانه و یا برون سپاری

داشتن پیشینه فناوری، چابکی و انعطاف پذیری را فراهم می‌کند و این به همان نحوی است که هسته مورد نیاز برای هر استارت آپی بهتر می‌شود. چه کاری ساختن راه حل های اصلی در خانه و یا انتخاب متن باز یا سازمانی برای لوازم جانبی پروژه می‌خواهد. به خصوص با بلوغ نرم افزار متن باز، بلند شدن از زمین راحت‌تر است با یک پلت فرم فن آوری به طور کامل متعلق ساخته شده با استفاده از فن آوری متن باز.

۲. برای امروز یا فردا

بسیاری از استارت آپ‌ها با این مشکل برخورد کرده‌اند. اگر آن‌ها چشم انداز بلند مدت را نداشته باشند و به یک رویکرد میانبر متکی باشند، بعدا لازم خواهند داشت که تعداد زیادی از این کارها را انجام دهند. دیدگاه بلند مدت باید در طول فرایند طراحی خود مورد توجه قرار گیرد.

۳. آهسته یا سریع

معرفی کردن محصول به بازار همیشه بصورت سریع جذاب است، اما انتخاب‌های عاقلانه را با تمایز بین میان‌بر و قابلیت. اگر راه حل درست را با صرف زمان کمی انجام دهید، فقط از میان‌بر زدن اجتناب کنید.

۴. سرعت استخدام

استخدام کند، حداقل در مرحله اولیه. اطمینان حاصل کنید که تیم اصلی بسیار با استعداد باشد زیرا هر فرد چندین کلاه دارد. بر اساس تجربه من، استخدام همیشه کلید کار است و باید در کیفیت بیشتر از کمیت تمرکز داشت. استخدام عالی ارزش صبر کردن نسب به استخدام نامزد متوسط یا مخاطره آمیز را دارد.

۵. مبانی

اصول اولیه را از روز اول مشخص کنید. حداکثر تا حد امکان، پوشش تست اتوماتیک و انتخاب معماری مناسب را انتخاب کنید. هر گونه بدهی تکنیکی که ایجاد می شود، همیشه می تواند در مرحله بعد پرداخت شود، زیرا کسب و کار رشد خواهد کرد و اولویت‌های کسب و کار تنها در مقیاس بزرگ افزایش می‌یابد.

استراتژی کسب و کار

استقرار استراتژی کسب و کار، ستون دوم به هر موفقیت راه اندازی است. فقط تاکید دارم، من در مورد جنبه های اجرا در اینجا صحبت می‌کنم. من چندین استارت آپ‌ را دیدم که اصول اعدام را نادیده می‌گیرند یا فرضیه درست می‌کنند، هنگامی که کسب و کار رشد می‌کند، شکست خوردند.

هدف نهایی در مقابل اهداف کوتاه مدت

در حالی که هدف نهایی همیشه بسیار مهم است، به تعیین برخی اهداف کوچک کمک می‌کند. هنگامی که یکی از این اهداف را به دست می‌آورید، احساس موفقیت را به ارمغان می آورد و تأیید صحت از بازار را فراهم می‌کند.

نیاز مشتری در مقابل خود اعتقادی

اکثر کارآفرینان با رضایت شغلی مواجه هستند. در نهایت موفقیت توسط گزینه‌های بازار و مصرف کننده هدایت خواهند شد. یکی از چندین فرضیه شکست خواهد خورد و در چند مورد موفق خواهند بود. نکته کلیدی در اینجا این است که شکست سریعا توسط اعتبارسنجی از مشتری و بازار مشخص می‌شود.

پایداری

اقتصاد واحد باید از روز اول مورد توجه قرار گیرد و رشد تنها باید به عنوان یک هزینه بازاریابی محسوب شود. اگر به درستی انجام شود، می‌توانید هزینه‌های بازاریابی را برای رشد کاهش دهید تا به پایداری برسید.

مقیاس پذیری

استارت آپ‌‌ها معمولا عوامل را در مقیاس نادیده می‌گیرند. ترسیم یک طرح مقیاس بالا با حداقل هزینه بسیار مهم است. بنابراین، اگر به معنای تلاش برای اتوماسیون است تا هزینه های عملیاتی تحت کنترل باشد، حتی در هزینه سرعت و رشد – باید آن را انجام دهید.

نرخ رشد

در اینجا من در مورد نرخ رشد  صحبت می‌کنم و نه تعداد رشد. در حالی که اعداد یک سرمایه گذار را جذب می‌کنند، به یاد داشته باشید که معمولا سرمایه گذاران با نرخ رشد پایدار و مقیاس پذیر بیشتر هیجان زده هستند. ما قبلا دیده ایم که تعداد زیادی از استارت آپ‌‌های بزرگ، هنگامی که تعدادشان را بدون تمرکز بر کارایی و پایداری نرخ رشد، از دست دادند، شکست خوردند.

اشیاء درخشان

در هر کسب و کار، همیشه مشکلات متعددی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. وسوسه همیشه برای «اشیای درخشان» است. من بسیاری از کسب و کارها را دیده‌ام که به دنبال تعقیب اهداف بیش از حد و یا پیچیده که مسیر رسیدن به هدف خود را از دست داده‌اند. یک رویکرد متمرکز و محکم کمک می کند زیرا جدا کردن حواس پرتی و شرط‌های آینده از هدف اصلی مهم است.

فشار سرمایه گذار

اگر فشار سرمایه گذار تنها راه پیشرفت یک استراتژی کسب و کار است – به طور منظم نگاهی بیندازید. در هر صورت استراتژی اشتباه است یا یک کار با سرمایه گذار اشتباه است.

خبر خوب این است که اکوسیستم راه اندازی شده به سرعت در حال پیشرفت است و هیجان قابل ملاحظه ای وجود دارد. در نهایت بسیاری از کارآفرینان از هر دو دست اندرکار موفق و شکست خورده ظهور خواهند کرد و از طریق یادگیری و تجربیات خود، برای موفقیت‌های آینده تلاش خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

هشت − 7 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست