پروژه‌های مبتنی بر برنامه‌ریزی منابع سرمایه‌ای(ERP) چیست؟

برنامه ریزی منابع سازمانی مبتنی بر پروژه، همچنین ERP مبتنی بر پروژه نامیده می‌شود، یک رویکرد جدید به نرم افزار سازمانی است که به شرکت ها کمک می‌کند تا شیوه های استفاده از فناوری اطلاعات را تغییر دهند. بر اساس مفاهیم سنتی ERP، ERP مبتنی بر پروژه گسترش می یابد،که فراتر از تولید ساده می‌باشد، سیستم به کمک رهبران کسب و کار جهت برنامه ریزی پروژه‌های شرکت کامل است.

 

project-based ERP

 

بسیاری از متخصصان ERP سنتی را به عنوان ساختار گرا توصیف می‌کنند. این امر به طور گسترده‌ای برای تسهیل فرآیندهای مدیریت محصول خاص، اغلب بر سفارشات و واحدهای محصول متمرکز شده است. این برای تجزیه و تحلیل تولید خوب بود، اما نه در تجزیه و تحلیل بررسی یک چرخه عمر طولانی وظایف تولید. در حقیقت، قبل از افزایش ERP مبتنی بر پروژه، بسیاری از شرکت‌ها، خارج از یک پلت فرم ERP کار می‌کردند تا گزارش‌های کل پروژه‌ها، از جمله زمان بندی‌ها، استراتژی‌های تحقق سفارش، و دیگر انواع برنامه ریزی پیچیده را نیز جمع آوری کنند.

یکی از بنیادی ترین تعریف‌های ERP مبتنی بر پروژه این است که ERP سنتی را در بر می‌گیرد و آنرا به فرایند هدایت می‌کند، ساخت سیستم‌های نرم افزاری را نشان می‌دهد که چگونه فرآیندهای تولید و تولید فردی با یکدیگر همکاری می‌کنند. برای مثال، در ERP مبتنی بر فرآیند، به جای گزارشات تولید واحد، یک داشبورد یا سایر منابع، یک جدول زمانی را با وابستگی ارائه می‌کند که واقعا تمام مراحل تولید و ارائه نتایج شرکت را نشان می‌دهد.

چه چیزی در صورت استفاده از ERP بر اساس پروژه بدست می‌آید؟

برای بازگشت به تفاوت بین ERP مبتنی بر پروژه و سنتی، به ERP سنتی فکر کنید که شامل برنامه‌های نرم افزاری است که نشان می‌دهد چگونه محصولات ایجاد و جمع آوری می‌شوند. تصمیم گیرندگان به ارزیابی طبقه‌های تولید و سایر ابزارهای تولید نگاه می‌کنند تا بتوانند بهترین راه برای بهبود فرایندهای تجاری را بررسی کنند.

اصل ERP مبتنی بر پروژه اجزای مهم را به ابعاد یک پلت فرم ERP اضافه می‌کند. این شروع با افزودن افراد است.

کسانی که ماهیت ERP مبتنی بر پروژه را درک می‌کنند و چگونگی درگیر شدن در دنیای کسب و کار را نیز درک می‌کنند، درک می‌کنند که دوران سازندگی به این دوران رسیده است که مردم، به عنوان نمایندگان فروش و معامله، برای هر کسب و کار بسیار مهم هستند.

با توجه به این نکته، ابزار ERP مبتنی بر پروژه، اجزایی مانند اتوماسیون حرفه‌ای خدمات و ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری را اضافه می‌کند که نشان می‌دهد چگونه مردم در هر فرآیند دخیل هستند. به عبارت دیگر، ERP مبتنی بر پروژه تجزیه و تحلیل تولید را انجام می‌دهد و مردم و وظایف را در کنار آن اضافه می‌کند.

برای ارزیابی بیشتر مولفه‌های انسانی کسب و کار، چندین سیستم عامل ERP مبتنی بر پروژه مدیریت انسانی یا HCM را اضافه می‌کند. HCM می‌تواند شامل عناصر مدیریت استعداد، مدیریت عملکرد و مدیریت نیروی کار باشد. با این حال، این راه اندازی شده است، افزودن فن آوری‌ها، بخشی از آنچه مدیریت جدید پروژه را با این نوع جدید از روش ERP تعریف می‌کند.

اصول هوش کسب و کار

یکی دیگر از جنبه‌های ERP مبتنی بر پروژه این است که ذاتا بین ادارات است. این نوع ابزارها یک دیدگاه سازمانی را در مورد عملیات تجاری ارائه می‌دهند. از حسابداری به منابع انسانی، سیستم ERP مبتنی بر پروژه همه اطلاعات شرکت را با هم ترکیب می‌کند. این به برنامه ریزان بسیار بیشتر از یک دید کلی می‌دهد.

سیستم‌های ERP مبتنی بر پروژه ویژگی‌های مدیریت مالی را برای درآمد و هزینه‌های یک پروژه ارائه می‌دهند. همچنین شامل انواع مختلفی از جمع آوری اطلاعات کسب و کار است، که اطلاعاتی که در حال حاضر متعلق به شرکت است، به تصمیم گیری کمک می‌کند. برای مثال، اگر یک جنبه از تولید وجود داشته باشد که با انتقال محصولات به دسته‌های مختلف کارکنان تغییر می‌کند، ابزارهای اطلاعات کسب و کار این اطلاعات را ردیابی می‌کنند و رهبری آن را فراهم می‌کنند.

تکنیک ها و توابع

برای دستیابی به این اصول، فروشندگان امروز قابلیت‌های زیادی را در ارائه ERP مبتنی بر پروژه ساخته‌اند. بعضی از این سیستم عامل‌ها نیز به عنوان خدمات برنامه ریزی منابع یا گزینه های SRP شناخته می‌شوند. این نوع سیستم عامل‌ها از منابع مانند ساختار شکست کار یا WBS برای نمایش نتایج استفاده می‌کنند. سایر تکنیک‌های چرخه عمر شامل مواردی مانند یک فرایند نقل قول به صورت نقدی برای حساب‌های مالی یا دیدگاه استخدام و بازنشستگی نیروی کار است. ابزارهای ویژوال مانند نمودارهای گانت ممکن است به ارائه اطلاعات مربوط به چرخه عمر به کاربران کمک کنند.

به طور کلی، ERP مبتنی بر پروژه، اطلاعات را از سیلوهای خود خارج می کند و آن را به سیستم‌های متمرکز تبدیل می‌کند که در آن می‌توان به صورت کلی تحلیل کرد. ادغام کلیدی با ERP مبتنی بر پروژه این است که ممکن است قبلا برنامه‌های مستقل مانند ابزار CRM و یک ابزار تجزیه و تحلیل طبقه را تولید کند و آنها را برای ارزیابی متقابل اداره کرده باشند اما ERP مبتنی بر پروژه، بسته ای از ابزارها را برای کمک به مدیران پروژه از ابتدا تا انتها فراهم می‌کند و شرکت و IT را با هم ادغام می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دوازده + 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست