کار از راه‌دور و یا ارتباط از راه‌دور تبدیل به یک دیدگاه رایج در محل کارهای به‌روز شده است. کارکنان در سراسر جهان نشان داده اند که نه تنها از کار از راه دور لذت می برند بلکه بهره وری بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند. داده‌ها نشان داده است که کارکنانی که از راه دور مشغول به کار هستند سودآوری را برای سازمان‎هایشان بالا می‌برند  و همچنین نتایج بهتری با بهره‌وری بالاتر داشته‌اند.

این دانش‌ها باعث شده است تا کسب و کار در سراسر جهان بخش بزرگی از نیروهای کار خود را به کار از راه دور اختصاص دهند. با این وجود، مدیران هنوز آنچنان که باید در رابطه با نقششان در مدیریت کارکنانی که از راه دور کار می‌کنند ، مطمئن نیستند. در این مدل از کارکردن نکته مهمی که نباید فراموش کرد، استقلال و آزادی کارکنان کارآمد است.

با این حال، کسب و کارها باید یک راه برای پیاده سازی فرهنگ خود حتی زمانی که کارکنانشان به صورت از راه دور کار می‌کندد، پیدا کنند. دقیقا اینجا جایی است که مشکل این راهکار نمایان می‌شود. چگونه ما می‌توانیم تیمی را مدیریت کنیم که هر کدام از راه دور کار می‌کنند و نمی‌توان با آن‌ها مکالمه رو در رو داشت؟! با توجه به پیشرفت تکنولوژی جواب به این سوال ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم.

کار از راه دور، اساسا در مورد نحوه برخورد با احترام و بر مبنای اعتماد با کارکنانی است که کار خود را به تنهایی و در زمان  مدنظر خودشان انجام می‌دهند. در ابتدا این یک چالش برای کسب‌وکارها بود ولی با توجه به نتایج بدست آمده، این راهکار سوددهی قابل توجهی داشته است.

در حالی که اخبار این راهکار و نتایج آن عالی بوده است، ولی هنوز به همان اندازه‌ی گذشته نیاز به مدیریت داریم. برای بعضی‌ها مدیریت از راه‌دور یک مفهوم مبهم تلقی می‌شود. در رابطه با بعضی از مدیران این کار امری کارآمد است و آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند جلسات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند Skype مدیریت کنند.

مدیران دیگر از کارتهای زمانی در خانه یا گزارشهای روزانه استفاده می کنند. با اینکه کار از راه دور هنوز در مراحل ابتدایی است ولی با این حال ما می‌توانیم  گزارشات کارمندان از راه دور را تجزیه و تحلیل کنیم و بر مبنای آن برنامه‌های مدیریتی، طرح‌ریزی کنیم.

مهم است که مدیران توجه داشته باشند که کار از راه دور بر مبنای آزادی و استقلال است. بنابراین بررسی میزان کار کردن روزانه نسبت به، تمام کردن پروژه ها و رسیدن به هدف مورد نظر امری کم ارزش است.

مدیران، باید به خاطر داشته باشند که کار از راه دور فرصت های منحصر به فردی را فراهم می‌کند. با استفاده از تکنولوژی و نرم‌افزارهای به روز دنیا، در حال حاضر، ملاقات‌ها و تعامل با کارمندان از راه دور بسیار راحت‌تر نسبت به محیط‌های فیزیکی کاری شده‌است.

ارتباط از راه دور به این معنی نیست که کارمندان به بیرون از شبکه بروند و یا اینکه تنها بازخورد آن‌ها نوشته‌های مبهم و گزارش‌های پیچیده شود. مدیران باید همچنان به کارکنانشان توجه داشته باشند و مطمئن شوند که همه چیز روبه‌اره است.

به این ترتیب، برنامه‌هایی امروزه هستند که یک سرویس پیام رسانی فوری را ایجاد کرده اند که امکان ارتباط سریع و مختصر بین تیم های مدیریتی و کارمندان را فراهم می کند. همچنین نرم‌افزارهای دیگری هستند که این امکان را می‌دهند که در هر زمانی بتوان جلسات را شرکت کرد و از ابزارهای در دسترسی مانند تلفن همراه به این منظور استفاده کرد. تکنولوژی امروز یک مزیت منحصر به فرد را برای مدیران ایجاد می کند، تا بتوانند بدون نظارت ناخوشایند بیشتر از قبل بر روی کارمندان خود نظارت داشته باشند.

غرور و استقلال کارمندان هنگامی که در حال کار از راه دور هستند نباید به همان شکلی باشد که در محیط کار سنتی بوده است. به همین دلیل باید در روش‌های مدیریتی تجدید نظر کرد تا بتوان از تکنولوژی‌های جدید و محیط‌های جدید استفاده کرد.

دیگر فشارهای سنتی کار که نمودهایی از آن را در دفاتر کار سنتی دیده‌ایم در کار از راه دور کمرنگ شده است. این امر به مرور زمان باعث کاهش استرس در مدیران و کارکنان می‌شود. به طور کلی کار از راه دور ، اداره محل کار را برای مدیران به مراتب آسان‌تر می‌کند.

در نهایت، کار از راه دور برای کارمندان و مدیران سودمند است. مدیریت تیم از راه دور بیشتر در مورد ارتباط مختصر و مراعات در رابطه با زندگی شخصی یکدیگر است. یک سیستم مدیریت ایده‌آل به معنی احترام متقابل و مشخص کردن وظایف هر کارمند با توجه به زندگی آن کارمند است.

هدف محیط‌های کار از راه دور به معنی کار کردن برای زندگی کردن است نه زندگی کردن برای کار کردن. این سیستم یه یک انقلاب جدید در طرح اشتغال منجر می‌شود. اکثر مدیران متوجه می شوند که محیط کار از راه دور منجر به روابط مثبت بین مدیران و کارکنان می شود.

این احتمالا سودمندترین جنبه کار از راه دور است. این روش باعث می‌شود که افراد بهترین پتانسیل‌های خود را به نمایش بگذارند و به مدیران این اجازه را می‌دهد تا شانه به شانه کارمندانشان کار کنند. هدف از کار از راه دور، ایجاد یک محل کار واقعا متعادل است که منجر به زندگی شادتر و ایجاد روزهای استرس‌آور کمتری برای همه کارکنان یک سازمان شود.

مجموعه خبره یکی از پیشگامان در بحث کار از راه دور و ایجاد ساختار نرم‌افزاری به این منظور است. این مجموعه زیرساخت‌هایی را فراهم آورده که امر کار از راه دور برای هر سازمانی میسر شود. ماژول های تعبیه شده در سیستم جامع مدیریت منابع سازمانی قو یکی از نمودها در این راستا است که به سازمان‌ها کمک می‌کند که بتوانند به راحتی کارمندان از راه دور خود را مدیریت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

14 − سیزده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست