در طی چند سال اخیر، خرید اینترنتی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. داده‌های آماری اخیر نشان می‌دهد که میزان خریدهای اینترنتی انجام شده در طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ چیزی در حدود دو برابر شده است. راحتی خرید اینترنتی این راهکار را تبدیل به یک امر در دسترس برای خریداران محصولات وخدمات کرده است که می‌توانند این کار را در هر زمان با استفاده از گوشی‌های هوشمند و یا تبلت‌های خود انجام دهند. برای مثال، سبدهای خرید مصرف‌کنندگان برای خرید آنلاین بر روی تلفن‌های همراهشان در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. در سال ۲۰۱۵ به طور متوسط ۵۰۰ یورو خرید اینترنتی توسط مردم اروپا و ۶۷۰ دلار توسط مردم آمریکا به وسیله‌ی تلفن‌های همراهشان انجام شده است. همانطور که مشخص است رونق تجارت الکترونیک نه تنها تاثیری از بحران‌های اقتصادی امروز نگرفته است بلکه هر روز در حال افزایش است. پیش‌بینی‌های سال‌های آینده نشان می‌دهد که افزایش‌های چشمگیری در این زمینه خواهیم داشت که مسبب این می‌شود که تعدا زیادی از مصرف‌کنندگان به خریدهای آنلاین روی بیاورند.

از منظر فروش، انتخاب یک نرم‌افزار مناسب برای کسب و کار شما بسیار امری مهم و ضروری است. یک راه‎حل تجارت الکترونیکی مناسب نمی‌تواند فقط به یک دکمه “خرید” در وبسایت شما محدود شود، بلکه خیلی ویژگی‌های دیگر برای مقایسه‌ی راهکارهای متعدد باید در نظر گرفته شود. پشت هر صفحه خرید اینترنتی برا یک کسب و کار مناسب، نیاز به یک مدیریت قدرتمند است، جایی که شما نیاز به مدیریت انبارها، موجودی‎ها، سیستم‌های حسابداری، بازاریاب‌ها و … را باید برطرف سازید. در ابتدا این کار شما نیاز به یک رابط کاربری مناسب دارید که راهکارهای مناسبی را ارایه دهد تا بتواند رضایت مشتری را جلب کند و فروش را بهبود بخشد. در نهایت یک راه‌حل تجارت الکترونیکی مناسب باید علاوه بر طراحی درست، زیبایی طرح را نیز چاشنی کار قراردهد تا بتواند رضایت هرچه بیشتر مشتریان را جلب کند.

در مقالات بعدی به بررسی چهار راهکار متفاوت در رابطه با تجارت الکترونیک می‌پردازیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست