business_cloud_computing EITD

مزایای رایانش ابری در کسب و کارها

انسان‌ها برای کسب درآمد و برآورده‌سازی نیازهای خود، به زمینه‌های شغلی مختلفی روی می‌آورند و در این مسیر از ابزارهای مختلفی برای بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری در کسب و کار خود سود می‌برند. بدیهی است که رایانش ابری نیز از این مسئله مستثنی نیست و اغلب اهالی دنیای کسب و کار، پتانسیل‌های این فناوری در زمینه‌ی تجارت را دریافته‌اند. در مطالعه‌ای که با همکاری نشریه‌ی اکونومیست و شرکت آی‌بی‌ام انجام شده، از میان ۵۷۲ کسب و کار مورد بررسی، نزدیک به سه‌چهارم آن‌ها در حال استفاده از رایانش ابری یا آزمایش این تکنولوژی هستند. علاوه‌بر این، احتمال می‌رود ۹۰ درصد از این کسب و کارها در سه سال آینده به مشتریان رایانش ابری تبدیل شوند.

با وجود استقبال کنونی از رایانش ابری در حوزه‌ی کسب و کار، باید به‌خاطر داشت که اغلب این کسب‌و‌کارها صرفا از رایانش ابری به‌منظور جایگزینی برای رویه‌های اداری قدیمی خود استفاده می‌کنند و تنها ۱۶ درصد از آن‌ها از رایانش ابری به منظور ایجاد نوآوری در کسب و کار خود بهره می‌برند.

دلیل استقبال عمده‌ی کسب و کارها از رایانش ابری، مزایایی است که این فناوری با خود به‌همراه دارد. یکی از این مزایا انعطاف‌پذیری رایانش ابری است که به کاربران اجازه می‌دهد در هر زمان به تناسب نیاز خود منابعی را خریداری کنند؛ همین مسئله به کاربران کمک می‌کند تا از هزینه‌های اضافی برای منابعی که نیاز چندانی به آن‌ها ندارند خلاص شوند. یکی از مثال‌های قابل توجه در این زمینه‌، سرویس استریم ویدئوی نتفلیکس است؛ این شرکت از سرویس‌های ابری آمازون استفاده می‌کند. نتفلیکس در ساعات اوج استفاده‌ی تماشاگران از سرویس خود، منابع ابری بیشتری را مورد استفاده قرار می‌دهد و در ساعات دیگر از منابع کمتری بهره‌برداری می‌کند.

تصور کنید به‌جای استفاده از سرویس‌های آمازون، نتفلیکس از دیتاسنترهای اختصاصی خود استفاده می‌کرد؛ نه‌تنها این شرکت مجبور بود هزینه‌ی زیادی برای ایجاد و نگهداری از این دیتاسنترها صرف کند، بلکه همچنین در ساعات کاهش تعداد تماشاگران، بخش زیادی از توانایی این دیتاسنترها بلااستفاده می‌ماند. تطبیق‌پذیری نیز مزیت دیگر رایانش ابری است که به سرویس‌هایی نظیر نتفلیکس و ActiveVideo اجازه می‌دهد محتوای خود را در دستگاه‌های متخلف نظیر رایانه‌های شخصی، تلفن‌های همراه و… ارائه دهند.

علاوه‌بر انعطاف‌پذیری، ارائه‌ی ابزارهای تحلیلی یکی از برتری‌های رایانش ابری است. یکی از کسب و کارهایی که با کمک رایانش ابرای بهره‌وری خود را افزایش داده، وب‌سایت Etsy است که به خرید و فروش کالاهای دست‌ساز می‌پردازد. به‌لطف فناوری ابری، Etsy می‌تواند داده‌های مربوط به خرید و فروش کالاهای خود را تحلیل و پیشنهادات متناسب را به کاربرانش ارائه کند.

رایانش ابری پیچیدگی استفاده از خدمات را نیز کاهش می‌دهد، از آنجا که کاربران تنها با محصول نهایی سر و کار دارند، نیازی به فراگرفتن دانش فنی چندانی نخواهند داشت. برای مثال سرویس  Cloud print از شرکت زیراکس، به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به آشنایی با دستگاه‌های چاپ و روش‌های آماده‌سازی اسناد چاپی، بتوانند اسناد مورد نظرشان را به چاپ برسانند. به کمک سرویس‌های ابری، پیچیدگی‌های فنی از دید کاربر پنهان شده و استفاده از خدمات آسان می‌شود.

دستیارهای هوشمندی نظیر الکسا و سیری نیز به سرویس‌های ابری وابسته‌اند؛ این دستیارهای هوشمند می‌توانند مسئولیت‌هایی نظیر ارسال پیام، برقراری تماس و برنامه‌ریزی جلسات را انجام دهند. چنین امکاناتی می‌توانند باعث افزایش بهره‌وری در محیط‌های تجاری شوند. در نهایت باید گفت، استفاده از انواع مختلف خدمات ابری و ترکیب‌ کردن آن‌ها، نه‌تنها کسب و کار را آسان‌ می‌کند، بلکه همچنین ارائه‌ی مدل‌های تجاری جدید را برای اهالی دنیای کسب و کار ممکن می‌سازد.

مجموعه خبره، نیازسنجی جامعی را در زمینه رایانش ابری در بسترهای تجاری برای توسعه کسب و کار شما انجام داده است. لذا تیم خبره می‌تواند بهترین راهکارهای ابری را به شما پیشنهاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سه × 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست