در یک دوره طولانی نرخ بهره کم، باعث سخت شدن یافتن سرمایه‌هایی که ‌می‌توانند درآمد بالاتر از در آمد فعلی برای سرمایه‌گذاران فراهم کند، شده است. در همین زمان، در مواجهه با تغییرات نظارتی وسیع، بسیاری از بانک‌ها وام‌های خود را به شرکت‌های متوسط بازار خصوصی کاهش داده یا حذف کرده اند. شرکت های توسعه کسب و کار (BDCs) به عنوان منبع منحصر به فرد درآمد و تنوع برای سرمایه گذاران و منبع سرمایه گذاری برای شرکت‌های متوسط بازار خصوصی ظهور کرده‌اند.

بعضی‌ها می‌گویند “توسعه کسب و کار فروش است”.

“توسعه کسب و کار مشارکت است”، با ابهام دیگران می‌گویند.

“توسعه کسب و کار شلوغ کردن کسب و کار است” افرادی که در استارت آپ‌ها مشغول هستند.

مجموعه‌ای از پاسخ‌های متنوع و اغلب متناقض به سوال اصلی “دقیقا چه چیزی توسعه کسب و کار است” یادآوری اینکه چگونه فیزیکدانان به دنبال توضیح دقیق آنچه که جهان است را برای من می‌کند. با تئوری‌های متضاد در مورد ماهیت سیاه چاله‌ها و بوزون‌، هدف نهایی برای آن دانشمندان یک نظریه‌ی بزرگ متحد است که یک تعریف واحد است که می‌تواند به زیبایی توضیح دهد که چگونه جهان در هر سطح عمل می‌کند.

درحالی که توضیح مختصر درباره توسعه کسب و کار وجود ندارد، من تلاش کردم تا نیروهای متنوع توسعه کسب و کار را به یک چارچوب جامع متصل سازم. بالاخره من آن را پیدا کردم – نظریه یکپارچه بزرگ توسعه کسب و کار:

توسعه کسب و کار، ایجاد ارزش دراز مدت برای یک سازمان از مشتریان، بازارها و روابط است.

ظرافت در سادگی وجود دارد، اما شاید این تعریف شما را بیشتر متمایل می‌کند. در قلب خود، توسعه کسب و کار همه چیز در مورد چگونگی تعامل با یکدیگر برای ایجاد فرصت‌های رشد است. اما یک قضیه مستلزم اثبات درست است، بنابراین بیایید این عبارت را در چند بخش شرح بدهیم:

ارزش بلند مدت

اول، منظور من از “ارزش دراز مدت” چیست؟ در ساده ترین شکل، “ارزش” پول نقد، پول، زندگی در هر کسب و کار است (اما همچنین می‌‌تواند دسترسی، اعتبار و یا هر چیز دیگری که یک شرکت برای رشد خود دنبال می‌کند). راه‌های زیادی برای جابجایی سریع برای شما یا شرکت شما وجود دارد. اما توسعه کسب و کار است که در مورد یک شبه ثروتمند شدن سریع طرح‌‌ها و تاکتیک های برد و باخت نیست. طرح‌های توسعه کسب و کار برای راه‌اندازی فرصت‌هایی هستند که باقی بمانند و بصورت بلند مدت باشند تا موجبات از این طریق بدست بیاید و ارزش به مرور به سازمان اضافه شود. فکر کردن در مورد توسعه کسب و کار به عنوان وسیله ای برای ایجاد ارزش دراز مدت، تنها راه درست برای موفقیت در رشد سازمان است.

‌مشتری‌ها

بخشی از تعریف مشتریان ممکن است کمی واضح تر باشد – مشتریان صورتحساب را پرداخت می‌کنند. آنها کسانی هستند که به شما برای محصولات و خدمات خود پرداخت می‌کنند، بدون آنها شماه کسب و کاری به منظور توسعه ندارید. اما هر کس یک مشتری طبیعی برای کسب و کار شما نیست. شاید محصول شما ویژگی‌هایی را که من دنبال می کنم نداشته باشد. شاید محصول شما کامل باشد، اما من حتی نمی‌دانم که شرکت شما آن را می‌فروشد. یا شاید شما به من نرسیده‌اید زیرا تبلیغات شما به دست من نرسیده‌ است.

بازارها

دلیلش این است که مشتریان در بازارهای خاص “زندگی” می‌کنند. یکی از راه‌های درک بازارها از نظر جغرافیایی می‌باشد. اگر من فقط در فروش در ایالات متحده تمرکز کنم، اما شما در لندن زندگی می کنید، شما در حال حاضر به عنوان یک مشتری در دسترس نیستید، زیرا در حال حاضر به بازار اروپا دسترسی ندارم. اما مشتریان نیز در بازارهایی زندگی می‌کنند که بر اساس جمعیت شناسی، شیوه زندگی و خرید ذهنیت آنها تعریف شده است. شناسایی فرصت‌ها برای رسیدن به مشتریان جدید با ورود به بازارهای جدید، یک دروازه مهم برای باز کردن ارزش بلندمدت است.

به عنوان مثال، بازار صاحبان حیوانات خانگی را در نظر بگیرید. البته مشتریانی که در آنجا زندگی می‌کنند، افرادی هستند که گربه، سگ‌، ماهی‌ و غیره دارند. شرکت پتکو به مشتریان بازار صاحبان حیوانات خانگی بصورت مشخصی فروش را انجام می‌دهد. بنده از سوی دیگر حیوان خانگی ندارم و در بازار صاحبان حیوانات خانگی زندگی نمی‌کنم. پس اگر شرکت بخواهد چیزی به من بفروشد چه؟ آن‌ها باید راهی برای ورود به بازاری که من در آن زندگی می‌کنم، پیدا کنند. برای مثال، من موی قرمز و پوست رنگ پریده‌ای دارم به حدی که در معرض نور خورشید قرار بگیرم شروع به سوختن می‌کنم. بنابر این بازاری که من در آن زندگی می‌کنم بازار خریدان محافظ از آفتاب می‌باشد. شاید شرکت بتواند با ارائه کرم‌های ضد آفتاب، کلاه یا فویل آلومینیومی معنکس کننده نور خورشید به این بازار راه پیدا کند. در حال حاضر، تعیین اینکه آیا این ایده خوبی برای پتکو است یا نه باید توسط تیم توسعه کسب و کار انجام شود.

روابط

در آخر «روابط» وجود دارد. دقیقا همانطور که سیاره‌ها و ستاره‌ها بر گرانش تکیه می‌کنند تا آنها را در مدار قرار دهند، هر تلاش موفقیت آمیزی بر پایۀ اساسی روابط قوی متکی است.  ایجاد رابطه، مدیریت و استفاده از روابط مبتنی بر اعتماد، احترام و قدردانی متقابل ارزش های یکدیگر، برای تأمین جریان ارزش برای دراز مدت ضروری است. ارتباط با شرکا، مشتریان، کارکنان، مطبوعات و غیره برای موفقیت هرگونه تلاش برای توسعه کسب و کار بسیار مهم است و به این ترتیب در هر تعریفی جامع از این اصطلاح نیاز به یک نقطه جسورانه دارند.

بنابراین، توسعه کسب و کار در واقع فروش است؟ آیا مشارکتی است؟ آیا همه چیز در مورد شلوغی است؟ بصورت رک و پوست کنده بله، این همه موارد فوق است و همانطور که در پست‌های آینده مشاهده خواهیم کرد، خیلی بیشتر است. این یک رشته پیچیده و جذاب است که شایسته فهم واضح است، بنابراین ما می‌توانیم یک معامله خوب به زیبایی و اندازه ستاره انجام بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

17 − 7 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست