حسابداري در سطوح مختلف داراي معاني متفاوت است . در وهله اول وظيفه حسابداري ثبت رويدادهاي اقتصادي ، پردازش و تجزيه وتحليل داده ها و ارائه نتايج اين پردازش در قالب صورتهاي مالي است.

هدف از حسابداري در تعريفي گسترده تر عبارتست از تامين اطلاعات براي تصميم گيريهاي اقتصادي.در واقع حسابداري با تهيه اطلاعات مورد نياز تصميم گيرندگان ، خدمتي حياتي را ارائه مي دهدتا آﻧﻬا بتوانند از ميان گزينه هاي مختلف كاربرد منابع كمياب در انجام فعاليتهاي تجاري و اقتصادي، انتخابي منطقي انجام دهند.پس حسابداري در حقيقت حلقه اتصال بين فعاليتهاي تجاري و تصميم گيرندگان به حساب مي آيد.

سیستم اطلاعات حسابداری چیست ؟

سیستم اطلاعات حسابداری سیستمی است که عملیات جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌های مالی را طی فرایندهای حسابداری انجام می‌دهد و پس از پردازش این داده‌ها، اطلاعات مورد استفاده تصمیم‌گیرندگان سازمانی را (سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، مدیران و …) تولید می‌کند. سیستم اطلاعات حسابداری در نهایت با ارائه گزارشهای هوشمندانه مالی می‌تواند تصمیم‌گیرندگان و مدیران سازمان را در برنامه‌های راهبردیشان کمک كند. هرچند یک سیستم اطلاعات حسابداری می‌تواند فقط شامل چند صفحه کاغذ و کتابچه راهنمای کاربر مبتنی بر یک سیستم حسابداری ساده باشد، اما امروزه سیستم اطلاعات حسابداری به‌عنوان سیستمی پیچیده مبتنی بر قابلیتهای فناوری اطلاعات و فرایندها و روشهای سنتی و پیشرفته حسابداری است.

 

نكته حائز اهميت، اين است كه در قريب به اتفاق سازمانها، بخش عمده‌اي از اطلاعات موردبحث در قلمرو اطلاعات مالي است و به همين دليل اهميت و نقش برجسته اين قبيل اطلاعات در افزايش توان جوابگويي و تصميم گيري مديران كاملاً مشهود است.

به طور سنتی حسابداری به عنوان یکی از جنبه‌های کسل کننده و غیرقابل تحقق یک کسب و کار محسوب می‌شود. با این حال، برای تکامل کسب و کار بخش حسابداری مسلما باید به عنوان یکی از مهم ترین اجزای موفقیت  کسب و کار در نظر گرفته شود. حسابداران کاملا در موقعیت دارای دسترسی به بعضی از با ارزش‌ترین منابع اطلاعات سازمان هستند. آنها می‌دانند که چگونه سازمان فعالیت می‌کند و به طور دقیق شناخت خوبی از موقعیت فعلی و پیش بینی شده سازمان دارند. برای سلامت عمومی یک سازمان بسیار مهم است که ابزارهای مناسبی را برای تیم حسابداری تهیه کنند که نیاز آن‌ها را برطرف بسازد و بتوانند به طور موثر نظارت بر روی عوامل مد نظر داشته باشند.

نرم افزارهای حسابداری بسیاری در بازار وجود دارند که قادر به ارائه ویژگی‌ها و گزارش دهی به حسابداران و حسابداری سازمان هستند، اما چگونه باید بهترین انتخاب را انجام داد؟ اکثر شرکت‌های در حال رشد از یک راه حل مدیریت تجاری برای عملیات تجاری خود استفاده می‌کنند. راه حل ایده آل برای این کسب و کار، انتخاب یک نرم افزار حسابداری است که می‌تواند با راه حل تجاری فعلی آن هماهنگ شود. این راه‌کار باعث کاهش بسیار زمان و ذخیره زیادی از منابع برای سازمان خواهد شد.

نرم افزار حسابداری برای سازمان به صورت نصب در محل یا یک سرویس ابری قابل دسترس می‌باشد. در حالی که هر دو نوع نرم افزار دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند، پیشنهادات آنلاین به طور فزاینده ای در میان کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMBs) با توجه به سادگی و کم هزینه بودن اجرای آن، محبوب می‌باشند.

سیستم اطلاعات حسابداری مجموعه خبره

مجموعه خبره با سال ها تجربه در پیاده سازی ماژول ها و سیستم های حسابداری منطبق بر استانداردهای بروز جهانی ، همواره پیشگار در این عرصه بوده است. حال این مجموعه با پیاده سازی آخرین ورژن از سیستم حسابداری خود در سیستم مدیریت منابع سازمانی قو گام بلندی در پیشبرد سیستم های اطلاعاتی حسابداری برداشته است . در مقالات بعدی به معرفی و توضیح چند سیستم حسابداری مطرح در سطح جهان میپردازیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

11 − 9 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست