با توجه به استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی در صنایع مختلف، یکی از رایجترین اجزای در دست توسعه و کاربردی همان رابط کاربری است.خیلی‌ها تصمیم بر این می‌گیرند که زمان و منابع کمتری را صرف طراحی یک رابط کاربری بهینه ،با توجه به اینکه این رابط کاربری اولویت کمتری نسبت به هسته سازنده برنامه دارد، کنند. این عدم تعادل سبب می‌شود که کاربران رضایت کامل را از تجربه‌ی خود در استفاده از سیستم نداشته باشند و هم اینکه بهره‌وری سیستم کاهش یابد.

زمانی که صحبت از کارآمدی و رضایت کاربر می‌شود. طراحی مناسب برای استفاده بهینه تبدیل به یک فاکتور مهم در طراحی نرم‌افزار می‌شود. مسلما برای ارایه‌ی راهکار بهتر باید نیازها و هدف‌های کاربران مورد بررسی قرار بگیرد که این کار سبب می‌شود که به اهداف تعیین شده برای سیستم راحت‌تر دست پیدا کنیم. رابط کاربری تمامی طراحی یک محصول را پشتیبانی می‌کند تا با در نظر گرفتن عوامل انسانی از قبیل عادات ، ترجیحات و مهارت‌های کاربرانش بتواند به صورت بهینه و موثر در جهت رسیدن به هدف از پیش تعیین شده‌ محصول، نقشی را ایفا کند. یک طراحی کاملا کاربردی برای فراهم آوردن یک تجربه‌ی مناسب برای کاربر حیاتی است.

قابلیت استفاده به عنوان یک توانایی برای نرم‌افزار در نظر گرفته می‌شود تا بتواند مواردی که ممکن است کاربر نیاز داشته باشد را در نظر بگیرد. این موضوع شامل این می‌شود که اطمینان حاصل کنیم تمامی موارد در نظر گرفته شده در رابط کاربری به راحتی قابل دسترس، فهم و استفاده باشند.طراحی یک نرم‌افزار را زمانی قابل قبول می‌دانیم که شرایطی را برای کاربر فراهم آورد که، کاربر در هنگام استفاده از سیستم احساس راحتی داشته باشد و همچنین سیستم توانایی برطرف کردن خواسته‌های کاربر را نیز دارا باشد. این موارد سبب می‌شود که کاربر عملیات‌ها را سریع تر و در کارآمدترین حالت خود انجام دهد. راهکارهای موثر اشاره به این دارند که یک رابط کاربری باید در عین سادگی دارای سازگاری نیز باشد و همچنین طراحی صفحات به گونه‌ای باشد که سلسله مراتب‌ها و روندها بر اساس میزان اهمیتشان به کار برده شود.

در پیاده‌سازی سامانه ERP قو ، تمامی استانداردها و اصول برای طراحی رابط کاربری در نظر گرفته شده است. به گونه‌ای که طراحی به نحوی بوده تا کاربران بتوانند در تمامی پلتفرم‌ها بالاترین بهره‌وری را از سیستم داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

چهارده − چهار =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست