استفاده بهینه از سیستم مدیریت منابع سرمایه(ERP) شما از طریق توسعه

توسعه ERP هنگامی که نرم افزار انتخاب شده را می‌خواهید به نیازهای خاص خود اختصاص دهید، بسیار مهم است. با توسعه اطمینان حاصل کنید که شما قادر به استفاده از سیستم ERP خود هستید.

مشكلاتی كه بسیاری از شركت‌ها با آن مواجه هستند این است كه آن‌ها به سادگی فهرست نیازها و آرزوهای خود را ترسیم می‌كنند و این را به تیم توسعه داخلی خود و یا تیم مشاوران توسعه خارجی با یک قرارداد جهت پیاده‌سازی، منتقل می‌كنند.

برای اطمینان از اینکه پیشرفت‌های ERP شما برای هدف مناسب است و تاثیر قابل توجهی در کسب و کار شما دارند، باید وقت خود را برای آماده سازی نیازمندی‌های خود و همه ذینفعان مرتبط در کسب و کار خود صرف کنید. از ابتدای بررسی نیازها تا مرحله پیاده سازی و آزمایش کردن آن‌ها باید در نظر داشته باشید.

 

Related image

 

در اینجا چندین مرحله می‌توان برای اطمینان از این که توسعه ERP بعدی شما مناسب باشد، ذکر شده است:

یک تیم مورد اعتماد پیدا کنید

یکی از کلید‌های موفقیت در توسعه ERP شما یافتن یک تیم است که می‌توانید بر آن تکیه کنید. اگر شما بتوانید به آنها اعتماد کنید تا برنامه‌ریزهای خود را انجام دهید، شانس بسیار خوبی وجود دارد که همه کارها به همان صورت برنامه ریزی شده باشد.

این ارتباطات را در دست داشته باشید. اگر نمی‌توانید از توسعه دهنده خود دست بردارید یا اگر جوابهایتان را به شما نمی‌دهد، مشکلی وجود دارد.

تعریف نیازمندی‌ها و انتظارات از آنها از ابتدا می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به آنچه که نیاز دارید، تکیه کنید.

دقیقا همان چیزی را که نیاز دارید تعیین کنید

تیم توسعه خود را با طرح نیمه پخته ارائه ندهید. آنها بر اساس مشخصات شما برنامه شما را توسعه خواهند داد و اگر چیزی را به شانس بسپارید نتیجه ممکن است چیزی که شما انتظار داشتید نباشد. توسعه دهنده بنابر اطلاعاتی که شما به آن‌ها را ارائه می‌دهید عمل می‌کند.

بنابراین، ضروری است که شما یک لیست کامل از مشخصات ایجاد کنید و آنها را در یک سند قرار دهید. این که آیا نمونه‌های داده، نیازهای فرآیند یا انتظارات جدول زمانیرا برآورده می‌کند، اطلاعات بیشتری را که می‌توانید جهت درک بهتر ارائه کنید، دریغ نکنید.

درک نیازهای کاربران شما

اطمینان حاصل کنید که تیم توسعه شما با افرادی که مسئولیت استفاده از سیستم را دارند، مکالمات دارند.

توسعه دهندگان تنها با افراد دارای سطح اجرایی صحبت نمی‌کنند. در حالی که این یک نقطه شروع خوب است، کاربر نهایی را در نظر نمی‌گیرند.

نرم افزار باید توسعه یابد تا منافع کسانی را که با آن درگیر می‌شوند را انعکاس دهد.

داده‌های قابل اطمینان را ارائه کنید

دسترسی توسعه دهنده به داده‌های قابل اطمینان (به عنوان مثال نه فقط “داده‌های تست”) برای اینکه بتوانید حس کنید که چگونه همه کار می‌کنند، به شما داده شود. اگر داده‌ها بازتاب خوبی از آنچه شما در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید، باشند. احتمال بیشتری وجود دارد که توسعه به انتظار شما نزدیک باشد. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود که نحوه عملکرد واکنش نشان داده و داده‌های اشتباه وارد شده را فیلتر کنید.

تست و آزمایش را فقط به توسعه دهنده واگذار نکنید

توسعه دهنده نرم افزار متعهد شده است که تست خواهد کرد تا ثبات آن را تضمین کند. اما شما آن را آزمایش کنید. کسانی که مسئول استفاده از توسعه ERP هستند نیز باید آن را آزمایش کنند.

اطمینان حاصل کنید که این داده‌ها به درستی ذخیره شده است. همچنین بررسی کنید که تمام نیازها و مشخصات شما برآورده شده است.

تعهد به روند

توسعه موفقیت آمیز ERP مستلزم تعهد به روند است.

همانطور که قبلا ذکر شد، شما نیاز به پیدا کردن یک تیم توسعه با مهارت دارید، لیست کامل آن‌ها را از مشخصات ارائه دهید، با اعضای مختلف تیم خود صحبت کنید و اطلاعات دنیای واقعی را ارائه دهید. موفقیت به شدت به خرید کاربران نهایی وابسته است.

تشخیص دهید که ساختن راه حل درست ERP نیازمند تعهد زمان و مالی است. اگر می‌دانید این پیش زمینه، احتمال کمتری در هزینه‌ها یا تلا‌ های بعدا وجود دارد. با این حال، با در نظر گرفتن این روند، به دنبال آن هستیم که در نهایت  هزینه مالی و زمان را بیشتر توجیه کنید.

نتیجه‌گیری

شما ممکن است مشتاق باشید که توسعه ERP خود را در اسرع وقت انجام دهید تا مشکل شما حل شود. بنابراین، برنامه ریزی ممکن است یک گام اضافی به نظر برسد که زمان را تلف می‌کند. اما درست نیست. اگر شما به روشنی برنامه ریزی نکنید و به طور واضح ارتباط برقرار نکنید، زمان و منابع بیشتری را صرف برنامه‌های اولیه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

5 − چهار =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست