استفاده از سیستم مدیریت منابع سرمایه(ERP) برای تحویل اطلاعات عملیاتی در زمان واقعی

تولید کنندگان برای درک ارزش کامل داده‌های بزرگ(Big Data) و اینترنت اشیا(Internet of Things)، نیاز به محاسبه داده‌ها و ادغام آن‌ها در فرآیندهای پایین دست دارند. این دقیقا همان چیزی است که سیستم مدیریت منابع سرمایه(ERP) انجام می‌دهد.

 

 

تولید کنندگان در حال مواجه شدن با مجموعه‌ای از اطلاعات در مورد فنآوری‌های جدید که چهره صنعت آن‌ها را تغییر می‌دهند، هستند. اما برای درک روشن تولیدکنندگان از این تکنولوژی‌های جدید که شامل تلفن همراه،شبکه‌های اجتماعی، تحلیل‌ها، فضای ابری و اینترنت اشیا(IoT) هستند، آن‌ها باید از ارزش افزوده این تکنولوژی‌ها در محیط کسب و کار امروز آگاه شوند. این چیزی است که من دوست دارم آن را “نوآوری هدفمند” بشناسند.

داده‌های بزرگ(Big Data) و اینترنت اشیا(Internet of Things) به عنوان مفاهیم هیجان انگیز  فن آوری هستند، اما از دید تولید کنندگان معنی چشم انداز کاربرد عملی آن‌ها چیست؟ همان طور که دیجیتال سازی در طبقه تولید مشترک است، پتانسیل زیادی برای بهبود پاسخگویی و چابکی وجود دارد و به سرعت با نیازهای مشتریان سازگار می‌شود. همانطور که فن آوری‌های کنترل شده دیجیتال معرفی می‌شوند، ما ارتباط بیشتری برقرار می‌کنیم. همانطور که ما بیشتر متصل می‌شویم، ما داده‌های بزرگ(Big Data) را تولید می‌کنیم. و با افزایش حجم داده‌ها، ما نیاز به روش‌های جدید و سریع‌تر برای درک بینش و انجام اقدامات و راه‌های ساده‌تر برای رسیدن به تصمیم گیری داریم.

بنابراین در حالی که انتظار می‌رود این فناوری‌های بزرگ به بهبود پاسخگویی کمک کنند، چالش‌های جدیدی در مدیریت حجم فراوان اطلاعات که باید به اطلاعات عملی تبدیل شوند، ایجاد می‌کند. تولیدکنندگان نمی‌توانند اجازه دهند این فناوری‌ها به طور ناگهانی آن‌ها را کند کنند.

اینترنت اشیا(Internet of Things)

هنگام استفاده از اینترنت اشیا(Internet of Things) اطلاعات بدست آمده را نمی‌توان برای اقدامات استفاده کرد. همانگونه که نیژل فینویک تحلیلگر صنعت گفت، “مهم است که توجه داشته باشیم که دیجیتال فقط در مورد جمع آوری اتصالات خارجی جدید نیست؛ این در مورد داشتن چابکی عملیاتی است تا بتوان عمل کرد. ”

برخی از متخصصان تولید ممکن است استدلال کنند که اینترنت اشیا(IoT) برای آنها جدید نیست.  چرا که دستگاه‌ها از سنسورها استفاده می‌کنند تا اطلاعات را به کاربر گزارش دهند، درست مانند پرینتر لیزری جت پرینتر که دقیقا چقدر جوهر استفاده کنید و کجا برای سفارش کارتریج‌های جایگزینی استفاده می‌کند. آنچه جدید است این است که ما در حال حاضر تکنولوژی را برای ادغام اطلاعات در کل چرخه عمر محصول از طراحی، مهندسی، تولید، تحویل و خدمات ارائه می‌کنیم تا اطلاعات فوری و عملی را به بخش‌های لازم و عملکرد با سرعت و دقت بیشتری و کارآیی بهتری نسبت به گذشته داشته باشند. تصور کنید که چاپگر جدید که برنامه تولید شما را در ابتدای زمان کاری پرینت می‌کند و هنگامی که متوجه می‌شود که شما وارد کارخانه شده‌اید و به طور خودکار یک PDF از آن برنامه را به شما ایمیل می‌کند.

این در مورد دسترسی سریع به اطلاعات در زمینه وظیفه یا تصمیم گیری در دست است. ارزش افزوده جمع آوری داده‌ها جهت تصمیم گیری سریع امروزه است که تولید کنندگان نمی‌توانسته‌اند در گذشته انجام دهند. آنچه که جدید و قابل توجه است با اینترنت اشیا(IoT) این توانایی جمع آوری داده‌ها، آنالیز و استفاده از آن برای پیش بینی مدل سازی شده است.

سیستم مدیریت منابع سرمایه(ERP)

با تمام این صحبت ها در مورد اینترنت اشیا(IoT)، تولید کنندگان ممکن است بپرسند: آیا سیستم مدیریت منابع سرمایه(ERP) در این مرز دیجیتال جدید قرار دارد؟ واقعیت این است که سیستم مدیریت منابع سرمایه(ERP) در این معادله بیشتر از همیشه قبول شده است، چون کلید باز کردن ارزش اینترنت اشیا(IoT) است. تولید کنندگان باید قادر به تحقق بخشیدن به ارزش افزوده پروژه‌های Big Data / IoT باشند تا بتوانند داده‌های متنی و آن را به فرآیندهای سطح پایین بیاورند. این چیزی است که ERP همیشه انجام داده است. با این حال، سیستم عامل نسل آینده نسل بعدی سیستم عامل‌های ERP بیشتر قابل دسترسی و قدرتمندتر از همیشه به عنوان یک پارچه است که مردم، پردازش‌ها، داده‌ها و اشیا را به روش هوشمندانه و استراتژیک متصل می‌کند، که به تولید کنندگان اجازه می‌دهد ارزش را از جریان داده‌های جدید ایجاد کنند.

نتیجه گیری

برای انجام این کار، سیستم‌های ERP باید مجددا طراحی شوند تا نیازهای فنآوری‌های جدید و در حال ظهور در کسب و کار تولید را برآورده سازند. پاسخگویی مستلزم سادگی و تحرک با ابزارهایی است که به منظور رفع نیازهای خاص کاربران خاص طراحی شده است. این نیاز به سطح جدیدی از همکاری در سراسر زنجیره تامین، در داخل و خارج از شرکت است. این اطلاعات از طریق برنامه‌های کاربردی قابل دسترسی است و راه حل‌ها استفاده می‌شوند. با یک سیستم ERP که این ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد، تولیدکنندگان می‌توانند یک جعبه بزرگ را در چک لیست‌‌های آماده اینترنت اشیا(IoT) خود بررسی کنند و به وعده اطلاعات هوشمندانه در زمان واقعی عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پنج − دو =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست