چگونه اینترنت اشیا(IOT) در پردازش با کارایی بالا و بهره وری از طریق اینترنت در تغییر کسب و کار سراسر جهان موثر است؟

اینترنت اشیا(IOT) در حال حاضر در اطراف ما است. از محصولات مصرفی به صنعتی، کشاورزی، پزشکی و تجاری، در حال تغییر نحوه انجام کارها می‌باشد.

اینترنت اشیا(IOT)

 

اینترنت اشیا(IOT)

اکثر دستگاه های اینترنت اشیا(IOT)، در ابتدای سطح، دستگاه‌های ورودی و خروجی هستند که به اینترنت متصل هستند. دستگاه‌های ورودی برای تولید، مانند دوربین‌های داده طراحی شده‌اند که تصاویر را به صورت داده تولید می‌کنند. میکروفون صدا را به عنوان فایل‌های داده دیجیتالی می‌کند. طیف گسترده‌ای از سنسورهای تخصصی اطلاعات را تولید می‌کنند. در پایان خروجی، دستگاه‌های اینترنت اشیا(IOT) می‌توانند طیف وسیعی از وظایف را انجام دهند: یک ربات می‌تواند اقدامات پیچیده‌ای را انجام دهد (حتی جراحی که توسط جراح انسانی هدایت می‌شود)؛ سخنران می‌تواند به یک سوال پاسخ دهد یا دستورالعمل‌های کلامی را ارائه دهد؛ یک هواپیمای بدون سرنشین توسط یک متخصص در زمین یا در یک اتاق کنترل، کنترل می‌شود؛ در صورتیکه یک مزاحم شناسایی شود، درب می‌تواند از راه دور بسته و قفل شود.

برای دستگاه‌های اینترنت اشیا(IOT) برای ارائه ارزش بیش از داده‌های غیر فعال، باید هوش برای انتقال اطلاعات مفید در دستگاه ساخته شده باشد. یک دوربین که جریان دائمی ویدیو را ارسال می‌کند، مقدار ارزش زیادی را اضافه نمی‌کند. در حقیقت، اگر شما چندین هزار دوربین را نصب کنید که جریان داده‌های مداوم را نیز چند برابر کنید، می‌توانید اطلاعات زیادی را از طریق اینترنت با تصاویر ویدئویی که ارزش کمتری دارند، ارسال کنید. با این حال هنگامی که شما هوش را به دوربین اضافه می‌کنید، آن را یک دوربین هوشمند (قادر می‌سازد بینایی کامپیوتر) – تنظیم آن برای نظارت بر یک منطقه مورد علاقه باشد. با این کار جهت به رسمیت شناختن چیزهایی که برنامه ریزی شده برای شناسایی، و ارسال داده جمع آوری شده در فواصل خاص (به جای جریان به طور مداوم ویدیو)، دوربین را با ارزش‌تر ساخته‌اید.

اینترنت اشیا صنعتی (IIOT)

به طور مشابه، هنگامی که دستگاه‌های اینترنت اشیا(IOT) را برای تجزیه و تحلیل و کار بر روی داده های ورودی فعال می‌کنید، مقدار ارزش افزایش می‌یابد. اینترنت اشیا(IOT) صنعتی (IIoT) در حدود سال‌ها بوده است. این در طبقه‌های فروشگاه استفاده می‌شود، کنترل تجهیزات تولید روباتیک. این برای بازرسی بصری قطعات استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های کلیدی دستگاه های IoT و IIoT این است که آنها نه تنها اطلاعات را جمع آوری می‌کنند، بلکه با اطلاعات نیز کار می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی این است که آن‌ها می‌توانند بر روی اینترنت کنترل شوند.

دستگاه‌های IoT و IIoT در حال حاضر قادر به تولید اطلاعات قابل استفاده و انجام وظایف در ساعت‌ها یا روز‌هایی است که  ممکن است هفته‌ها جهت به انجام رسیدن طول بکشند.

اینترنت اشیا(IOT) گلخانه‌ای

به عنوان مثال، مزارع طبیعت تازه، یک شرکت که تولید انواع مختلفی را در تسهیلات گلخانه‌ای ۱۳۰ هکتار تولید می‌کند، در عملیات خود شرکت اینترنت اشیا(IOT) را پذیرفته است. محصول انتخاب شده بر روی خط مرتب سازی قرار می‌گیرد. همانطور که از طریق خط عبور می‌کند، دوربین اینترنت اشیا(IOT) که به اینترنت متصل است عکس‌هایی را از همه چیز می‌گیرد. سپس تصاویر را از طریق یک کامپیوتر اجرا می‌کنند، توسط اینتل طراحی شده و به صورت خودکار مرتب می شوند. شرکت پیش از مرتب سازی محصول هوشمند، گزارش می‌دهد، زمان بسته بندی از ۳۵ تا ۴۵ ثانیه به ۸ ثانیه کاهش یافته است.

سیستم نرم افزاری اتوماسیون گلخانه‌ای از طریق سنسورهای اینترنت اشیا(IOT) که برای نظارت بر درجه حرارت داخلی و خارجی و ردیابی شرایط آب و هوایی طراحی شده‌اند، کنترل می‌شود. علاوه بر این، نرم افزار حمل و نقل آب و کود را با استفاده از سیستم‌های آبیاری اینترنت اشیا(IOT) تحت کنترل اینترنت کنترل می‌کند. نظارت بر زمان واقعی، با استفاده از دستگاه‌های اینترنت اشیا(IOT) و یک رایانه با کارایی بالا، اطلاعات بیشتری در مورد تولید و عملکرد گلخانه‌ای ارائه داده‌اند و عملکرد محصول را افزایش داده و همچنین افزایش بهره وری در هر کارمند را باعث می‌شوند.

اینترنت اشیا(IOT) کشاورزی

در مثال دیگری، یک محصول به نام Robovator برای شناسایی و از بین بردن علف‌های هرز طراحی شده است. دستگاه از طریق ردیف محصولات عبور می‌کند، به عنوان یک دوربین اسکن هر ردیف. تصویر در زمان واقعی پردازش می‌شود و اگر یک علف هرز شناسایی شود، علف هرز توسط یک ماده شیمیایی که آن را می‌کشد حذف می‌شود. گزارش شده که قادر به شناسایی و حذف علف‌های هرز است و یک سوم از زمان که قبلا مورد نیاز برای علف هرز یک منطقه را ذخیره کرده است.

حسگرهای زمینه دستگاه‌های اینترنت اشیا(IOT) هستند که عوامل مختلفی مانند دمای هوا، دمای خاک، باد و باران را تشخیص می‌دهند. نرم افزار جدید به سرعت این اطلاعات را پردازش می‌کند و می‌تواند به کشاورز هنگام فومی سازی یا چگونگی آبیاری در زمان واقعی توصیه کند. بدست آوردن اطلاعات سریع که توسط IoT فعال می‌شود، بدین ترتیب کشاورزان را قادر می‌سازد تا میزان تولید خود را افزایش دهند.

اینترنت اشیا(IOT) در حال تبدیل صنایع

چندین نمونه از این که اینترنت اشیا(IOT) و IIoT بهبود کشاورزی و سایر صنایع را انجام داده‌اند وجود دارد. از سیستم‌های مدیریت خودکار موجودی که از اینترنت اشیا(IOT) برای اسکن کردن اقلام در قفسه‌ها سریع‌تر از هر کارمند انسانی استفاده می‌کنند، می‌توانند بدون استفاده از دوربین‌های هوشمند که می‌توانند خطاهای ناشی از پنل‌های خورشیدی را اسکن و شناسایی کنند، به روبات‌هایی که می‌توانند برای انتخاب و مرتب سازی محصول استفاده شوند، سازمان‌ها از توانایی دریافت اطلاعات در زمان واقعی از دستگا‌ه‌های اینترنت اشیا(IOT) بهره مند شده‌اند. در دسترس بودن داده‌های اینترنت اشیا(IOT) می‌تواند هزینه را کاهش دهد، باعث افزایش دقت و افزایش بهره وری شود.

هنگامی که با اجزای محاسباتی با کارایی بالا، مانند چیپ‌های دروازه قابل برنامه ریزی فیلد (FPGA) که بسیار سریع و به راحتی قابل برنامه ریزی برای انجام وظایف جدید هستند، کشاورزی، پزشکی، تولید، فروش و بسیاری از کسب و کارهای دیگر را برای بهتر شدن تغییر می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دو × 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست