با انگیزه ماندن زمانی که کسب و کار سخت می‌شود

انگیزه یک چیز عجیب نامحسوس است، با این حال در هر جنبه‌ای از کسب و کار شما (برای بهتر یا بدتر شدن) تاثیر می‌گذارد.

هنگامی که شما یک کارمند هستید، سیستم‌هایی وجود دارند که انگیزه شما را حفظ می‌کنند. اما زمانی که شما سرپرست هستید، ممکن است دشوار باشد که در طول زمان‌های آرام یا خشن انگیزه بگیرید. آیا رازی برای با انگیزه باقی مانده در این دوره وجود دارد؟

چگونه در مواجه با یک مسیر سخت با انگیزه باقی بمانیم؟

 

انگیزه کسب و کار

 

بسیاری از افراد با استعداد و دارای مهارت‌های ارزشمندی هستند، اما تعداد اندکی از این افراد، کسب کارآفرینان موفق می‌شوند. به همین دلیل است که بیش از استعداد، مهارت برای ساخت، رشد و حفظ یک کسب و کار نیاز می‌باشد. اکثریت کار کارآفرینی، ذهنی است. اگر شما یاد بگیرید که چگونه جنبه‌های نامرئی کارآفرینی را مدیریت کنید، موفقیت شما را احاطه خواهد کرد.

یکی از مهمترین چالش‌های ذهنی مسئله انگیزه، در زمان‌های آهسته یا پر سر و صدا است. اگر خودتان را در تلاش برای حرکت به پیش رو پیدا کنید، باید دست به دست هم بدهید. در اینجا چند روش خاص برای زمان سختی  که با آن‌ها می‌توانید با انگیزه  مسیر کسب و کار خود را ادامه دهید:

۱. یافتن تمایل خود

اگر تمایل خود را درک نکنید، انگیزه‌ای برای کارآفرین بودن ندارید. و ما در مورد تمایل به کسب درآمد صحبت نمی‌کنیم – هر کس می‌خواهد ثروتمند باشد. میل واقعی شما چیست؟ این می‌تواند تمایل به دادن زندگی بهتر برای بچه‌هایتان باشد یا خرید یک خانه برای والدین خود. شاید این تمایل به سفر به جهان است و در مورد هزینه نگران نباشید. شاید شما می‌خواهید در ۴۰ سالگی بازنشسته شوید تا بتوانید بچه‌های خود را در ورزش تربیت کنید.

انگیزه بدون تمایل توخالی است. ممکن است فکر کنید که انگیزه دارید، اما شما آن را جعل می‌کنید. هنگامی که تمایل خود را کشف می‌کنید، هیچ مشکلی در پیش رو نخواهید داشت – حتی در هنگام مواجه مسیر سخت

۲. تنظیم یک بیانیه ماموریت شخصی

هر کسب و کار دارای بیانیه ماموریت یا مجموعه‌ای از ارزش‌های اصلی است. این‌ها به عنوان نشانه‌ای برای کمک به شرکت در پیدا کردن راه خود هنگام هرج و مرج می‌باشد. آن‌ها جهت و انگیزه ارائه می‌دهند؛ برای این دلایل دقیق، شما نیاز به یک بیانیه ماموریت شخصی دارید.

ممکن است فکر کنید این بیانیه، انگیزشی به شما برای بهبود می‌بخشد، اما یک بیانیه مأموریت شخصی، تعدادی از مزایای دنیای واقعی را ارائه می‌دهد. اول، شما را مجبور می‌کند تا با خودتان صادق باشید و آنچه را که با حرفه خود انجام می‌دهید بیان کنید. دوم، هنگامی که از راه خود منحرف می‌شوید، یادآوری سریع و عملی شما را فراهم می‌کند.

بیانیه مأموریت شخصی نباید بیش از یک یا دو جمله باشد و نیازی به “چرایی” دارد و نه “چه چیزی”. در اینجا چند اظهارات مأموریت شخصی از کارآفرینان موفق و صاحبان کسب و کار وجود دارد.

  • اپرا وینفری: “برای اینکه معلم باشم،دانش آموزان را به بیشتر از آن چیزی که می‌توانند بشوند الهام می‌بخشیدم.”
  • دنیس موریسون: “برای خدمت به عنوان یک رهبر، زندگی متعادل و اصول اخلاقی را به کار گیرید تا تفاوت قابل توجهی داشته باشید.”
  • آماندا استینبرگ: “استفاده از هوش، اطلاعات، خوش شانسی و خوشبینی ذاتی من جهت پرورش ارزش خود و ارزش زنان در سراسر جهان.”
۳. شناسایی پست‌های بازرسی برای اهداف

مشکل بسیاری از کارآفرینان این است که آن‌ها موفق به تعیین اهداف نمی‌شوند و اهدافی که در آینده تعیین می‌کنند بسیار دور هستند. در حالی که هیچ اشکالی و اشتباهی برای تنظیم هدفی که سه، پنج یا ۱۰ سال آینده باشد وجود ندارد ولی تمرکز به آسانی از بین می‌رود هنگامی که شکاف بزرگی بین کار و نتایج وجود دارد.

چیزی که می‌توانید برای انگیزه ماندن انجام دهید، شناسایی پست‌های بازرسی برای اهداف است. به عبارت دیگر، اگر شما در حال حاضر درآمد سالانه ۱۰۰،۰۰۰ دلار را به دست آورده‌اید و هدف شما این است که یک میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ بدست آورید، این امر بسیار هوشمند است که این هدف را به چند بخش تقسیم کنید. برای حفظ خود در مسیر، ممکن است اهداف کوچکتر انجام دادن ۲۰۰۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۸، ۴۵۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۹ و ۷۵۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۰ تعیین کنید.

۴. اطراف خود را با افردا مناسب احاطه کنید

کارآفرین در زمان‌های مختلف می‌تواند منزوی شود، اما شما مجبور نیستید از طریق دوره‌های خشن تنها به مبارزه بپردازید. یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید برای خودتان انجام دهید – حداقل از نظر انگیزه – این است که خود را با افراد مناسب محاصره کنید. این‌ها باید افرادی باشند که وقتی شما زمین بخورید بتوانند شما را بلند کنند – افرادی که می‌توانند حقیقت را به زندگی شما بیاورند.

هنگامی که شما یک گروه پشتیبانی در اطراف خود دارید، شکست و تکه‌های سخت مسیر شما تقریبا ناامید کننده به نظر نمی‌رسد. اکنون زمان لازم برای ساختن این روابط است.

هیچ چیز آسانی وجود ندارد

ما در یک فرهنگ زندگی می‌کنیم که مردم با نتایج فوری کور می‌شوند. این قهوه‌های فوری، مشاهده فیلم هنگام تقاضا، ارسال فست فود، اینترنت با سرعت بالا و پارک تفریحی آنلاین سریع وجود دارد. اگر در حال حاضر چیزی بخواهید تنها با صرف چند دلار آن را بدست می‌آورید. متأسفانه مردم این ایده را به دنیای کسب و کار تحمیل می‌کنند که در آن موفقیت چیزی جز فوری یا آسان نیست.

واقعیت این است که کار سخت بسیاری به همراه صبر و زمان زیادی را برای دست یابی به موفقیت مورد نیاز است و اغلت در چرخه‌ قرار دارد. این نوع متناوب موفقیت برای برخی کارآفرینان می‌تواند مناسب نباشد.

وقتی چیزها به خوبی پیش می‌روند، بدست آوردن انگیزه زمان زیادی نمی‌خواهد. اما پاسخ شما هنگام عبوراز یک مسیر خشن چیست؟ همانطور که انرژی شما کاسته می‌شود، آیا این دوره را ادامه می‌دهید و همچنان در تلاش برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود هستید؟

امیدوارم این مقاله حداقل به شما در مورد وضعیت فکری در مورد موفقیت در کسب و کار و کارآفرینی که بسیار امر پیچیده‌ای است، کمک کند. شما همیشه نمی‌توانید نتیجه را کنترل کنید، اما می‌توانید از لحاظ ذهنی برای هر نوع زندگی آماده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سه × سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست