۶ زمینه‌ی دانش که یک تحلیل‌گر تجاری باید بداند

تجزیه و تحلیل کسب و کار همه چیز درباره‌ی وظایف و تکنیک‌های مورد نیاز برای بررسی شرایط و نیازمندی‌های کسب و کار و پیدا کردن راه حل کسب و کار است. راه حل ممکن است شامل توسعه سیستم، توسعه فرایند یا بهبود و تغییر در ساختار سازمانی باشد. این در مورد فرآیندی می‌باشد که وظیفه تکمیل وظایف با کیفیت مناسب را دارد و کسانی که این فرآیند را دنبال می کنند، به عنوان تحلیل‌گران تجاری شناخته می شوند. در برخی از سازمانها، تحلیل‌گران تجاری به عنوان تحلیل‌گران سیستم، تحلیل‌گران فرایند کسب و کار، تحلیل‌گران سیستم کسب و کار و خیلی القاب دیگر شناخته می‌شوند.

وظایف زیر توسط تحلیل‌گر کسب و کار نیاز به زمینه های خاص دانش و یک تحلیلگر کسب و کار باید در هنگام انجام فعالیت های متمرکز بر آنها باشد.

برنامه ریزی و نظارت بر تجزیه و تحلیل کسب و کار

این منطقه دانش فعالیت که یک تحلیل‌گر کسب و کار برای تعیین مسیر تحلیل‌گر کسب و کار که در مراحل آینده انجام می‌دهد را پوشش می‌دهد. این عمدتا تحلیل سهام‌داران، مدیریت ریسک، مسائل و الزامات را پوشش می‌دهد. همچنین تکنیک هایی برای مدیریت الزامات و پیگیری پیشرفت پروژه را پوشش می‌دهد.

اصلاح و همکاری

الزامات مهم ترین جنبه پروژه هستند و درک درست آنها اهمیت زیادی دارد. این نه تنها مهم است که نیازهای مورد نیاز از منابع موجود (منابع ممکن است به ذینفعان نیز مراجعه شود) جمع آوری شوند، بلکه استفاده از آنها بسیار اهمیت دارد. چندین تکنیک تشخیصی وجود دارد که توسط کارشناسان کارشناسی ارشد مانند طوفان مغزی، نمونه سازی، مصاحبه و غیره برای جمع آوری دقیق ترین اطلاعات استفاده می‌شود و بنابراین ابهام در الزامات را می‌تواند کاهش بدهد. هدف واقعی ایجاد ضمانت صحیح نیازمندی‌های ذینفعان، برای جلوگیری از نیازمندی‌های ناخواسته و سطحی در آینده می‌باشد.

تجزیه و تحلیل نیازمندی‌ها و تعریف طراحی

تجزیه و تحلیل نیازهای شامل وظایفی من جمله تعیین نیاز و یا شرایط رسیدن به یک محصول یا پروژه جدید و یا تغییر معیارها، در نظر گرفتن الزامات احتمالا متناقض ذینفعان مختلف، تجزیه و تحلیل، مستند سازی، اعتبار و مدیریت نرم افزار یا سیستم مورد نیاز است.

تجزیه و تحلیل مورد نیاز برای موفقیت یا شکست یک پروژه سیستم یا نرم افزار ضروری است. الزامات باید مستند، قابل اجرا، قابل اندازه گیری، قابل تست، قابل ردیابی، مرتبط با نیازهای کسب و کار مشخص شده و فرصت ها باشد و به سطح دقیق برای طراحی سیستم کافی تعریف شود.

مدیریت چرخه حیات نیازمندی‌ها

این بخش شامل کارهایی است که تحلیل‌گران کسب و کار به منظور مدیریت و نگهداری اطلاعات مورد نیاز و طراحی از آغاز به کار تا بازنشستگی آن انجام می‌دهند. این وظایف توصیف روابط معنی دار بین الزامات و طرح های مرتبط و ارزیابی، تحلیل و به دست آوردن اجماع در مورد تغییرات پیشنهاد شده به الزامات و طرح ها را توصیف  و مدیریت می‌کند.

ارزیابی راه حل

این مرحله شامل ارزیابی راه حل‌های موجود می شود که می‌تواند به ذینفعان کمک کند مناسب ترین راه حل برای اجرای الزامات را انتخاب کند. هنگامی که بهترین راه حل انتخاب شده است،تحلیل‌گر کسب و کار اطمینان حاصل می‌کند که آن در شرایط طول عمر پروژه مطابقت می‌کند.

تحلیل استراتژی

شرح کار تحلیل‌گر کسب و کار که باید انجام شود تا همکاری با ذینفعان به منظور شناسایی یک نیاز از اهمیت استراتژیک یا تاکتیکی (نیاز کسب و کار) مشخص شود. تعیین نیاز یک شرکت و تراز استراتژی برای تغییرات با حجم بالا یا حجم پایین در این مرحله انجام می‌شوند.

روابط بین حوزه‌های دانش

نمودار زیر نشان دهنده رابطه کلی بین زمینه‌های دانش است.

تحلیل‌گران کسب و کار وظایف را از همه زمینه‌های دانش به طور پیوسته، مکرر یا به طور همزمان انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

هجده + هجده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست