اگر به دنبال دست یابی به شغلی، سرمایه گذاری یا مشتری هستید -،این فرصت در شبکه شماست. یک نظرسنجی نشان میدهد تقریبا ۸۵ درصد از همه مشاغل از طریق شبکه پر میشوند.
شبکه ممکن است در فهرست “مورد علاقهای انجام شده” قرار نگیرد. اغلب ناخوشایند و وقت گیر است. شما ممکن است به ندرت در یک رویداد شبکه شرکت کنید و محتویات مربوط به آن را بررسی کنید، فقط به هنگامی متعجب میشوید که برای موقعیتی رد شده یا قبول شدهاید.
سرمایه رابطهای میتواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. میتواند باعث قرار گرفتن شما در معرض باشد و حمایت دیگران را افزایش دهد. مهمتر از همه این می تواند شما را به محافل داخلی وارد کند که در غیر این صورت ممکن است برای شما قابل دستیابی نباشد.
زمان آن رسیده است که شبکه را رمز گشایی کنیم و مجددا فکر کنیم که چگونه ما روابط را ایجاد و برقرار میکنیم. در اینجا چند راهکار وجود دارد که چرا شبکه ممکن است برای شما کار کند و چگونه ارتباطات خود را به فرصت های طلایی تبدیل کند.
۱. هدف خود را تمرکز کنید.
جمع آوری کارتهای کسب و کار را متوقف کنید. من به تازگی شنیدهام شخصی دارای ۵۰۰ کارت کسب و کار است. شبکه یک بازی از اعداد نیست بلکه مبادله ارزش است. هدف خود شبکه و پیش بینیهای خود را تعیین کنید. با سه سوال میتوانید شبکه خود را غربال کنید تا مشخص شود که ارتباط معنی داری وجود دارد یا ندارد. با مشخص کردن هدف شما، می توانید ارتباطات مناسب را هدف قرار دهید. هنگامی که مخاطب مشخص شد برای ایجاد ارتباط تلاش کنید. یک لیست هدفمند جهت پیگیری مخاطبین خود مشخص کنید و با پیامهای به موقع ارزش مربوطه را ایجاد کنید.
۲. دایره شبکه خود را گسترش دهید.
اغلب ما فرصتهایی را برای نزدیک شدن به کسانی که ممکن است همان پس زمینه و تجربه را داشته باشند، میبینیم. اگر بخواهید ارزش خود را افزایش دهید و نفوذ کنید، باید از منطقه راحتی خود به محافل مختلف سرک بکشید. کوین سستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام، در تابستان سال تحصیلی سالیانه خود در کالج،در یک پادکست راه اندازی شده توسط ایوان ویلیامز وارد شد و به دنبال سرمایهگذاری توسط توییتر بود. جک دورزی، یکی دیگر از بنیانگذاران توییتر که یکی از کلیدیترین ارتباطات با دنیای تکنولوژی بود، یکی از افرادی بود که تمام وقت در حال کار کردن بود جهت ارتباط انتخاب شده بود. نفوذ اشخاص به صورت کاملا واضحی میتوانند باعث ایجاد راه ارتباط شما شود. گام به گام پیش بروید و جایی که می خواهید را ارزیابی بروید. اگر شبکه فعلی شما میتواند شما را بزرگ کند در آن بمانید. اگر نه، خطر را بپذیرید، از منطقه راحتی خود بیرون بیایید و روابط جدیدی را ایجاد کنید تا بتوانید به آنجا برسید.
۳. نام تجاری خورد را تعریف کنید.
آیا نام تجاری شخصی معتبر خود را میدانید؟ این با توجه به تعداد دوستان یا پیروان در رسانه های اجتماعی تعریف نشده است. همچنین با سطح مواجهه شما در ارتقاء کالاها یا خدمات شما تعریف نشده است. نام تجاری حق بیمه شخصی اهداف و موقعیت خود را در بازار مشخص میکند که نیاز به حل واقعی دارد. اگر شما می توانید تمایز قائل شوید، میتوانید تسلط پیدا کنید. همیشه تقاضا خواهید داشت. زمان لازم جهت تعریف مأموریت نام تجاری خودتان را صرف کنید. از شرکان پنج نفر را شناسایی کنید، تا بتوانید با روابط و فرصتهایی که به شما میدهند بیانیه مأموریت خود را در راه منحصر به فرد و سودآور تقویت کنید. این نه تنها شبکه شما را افزایش میدهد، بلکه نام تجاری شخصی شما را نیز رشد میدهد.
۴. ایجاد روابط ارزش محور
بزرگترین ویژگی که هر کسی میتواند به نام تجاری شما نسبت دهد، اعتماد است. ایجاد اعتماد از مبادله یکسان ارزش بدست میآید. گاهی اوقات ارزش یک رابطه را درک نمیکنیم تا زمانی که به آن نیاز داریم. افرادی که ارزش روابط را درک مینند، این روابط را با ثبات حفظ میکنند، قبل از اینکه نیازی به آنها وجود داشته باشد. تماس بگیرید، ارتباط برقرار کنید، یادداشتهای قدردانی یا حرکات متفکرانه را برای افرادی که در شبکه شما اهمیت دارند، ارسال کنید. ساختن این حس نیت نشان دهنده یك علاقه صادقانه به ارزش ارتباط است. هنگامی که شما درخواست کمک میکنید، آنها بیشتر مایل به کمک خواهند بود.
۵. قبل از دریافت، انتقال دهید.
هیچ چیز بدتر از کسی نیست که میخواهد بدست آورد اما چیزی برای دادن ندارد. هنگامی که به خاطر آوردن ارزش شناخته شوید، مورد تحسین هنگام حل یک مسئله شناخته قرار میگیرید و شما ارزشمند میشوید . قبل از شروع به پرسیدن، شروع کنید به فکر کردن درباره آنچه که میتوانید در آن بصورت منحصر به فرد برای حمایت از اهداف مخاطبین خود کمک کنید. قبل از درخواست هر چیزی در مقابل پیشنهادخود، ارزش خود را ارائه دهید. ساختن این ارزش ارتباطی در حال حاضر و در آینده به شما کمک خواهد کرد.