قرار دادن هوش مصنوعی (AI) در استراتژی برنامهریزی منابع سرمایهای(ERP) شما
یکی از مهمترین تغییرات دوران دیجیتال، استفاده روزافزون از AI در تقریبا در هر جنبهای از کسب و کار است.
ERP در قلب فرآیندهای کسب و کار بسیاری از سازمانها قرار دارد و و دستخوش یک دگرگونی بنیادی برای پاسخگویی به تقاضاهای کسب و کار دیجیتال است. دوران ERP پسا مدرن یک هسته پایدار و چالاک را ایجاد میکند که از فرآیندهای متمایز برای ارائه نتایج کسب و کار پشتیبانی میکند.
یکی از مهمترین تغییرات دوران دیجیتال، استفاده روزافزون از هوش مصنوعی (AI) در تقریبا در هر جنبهای از کسب و کار است. تقاضای سیری ناپذیر خود را برای داده ها – همراه با نیاز برای انعطاف پذیری و چابکی در فرآیندها، معماری و مردم – چالش هایی را برای از اتخاذ استراتژیها در ERP پست مدرن است.
AI شروع به تغییر ماهیت ERP میکند. ما در حال حاضر شاهد یک دوره چهارم از ERP در حال ظهور، که به شدت بر اطلاعات به جای فرآیندها و مردم متمرکز است.
با این حال، حتی در دوران پست مدرن فعلی ERP، علاقه وافری به فناوریهای اصلی AI وجود دارد. رباتهای گفتگوها و دستیاران مجازی برای استفاده از راندمان کارآیی و کارآیی فرآیند بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده از اتوماسیون با استفاده از رباتها، سنسورها و تحلیلگران، تغییر نحوه کار ماست تا افراد بتوانند فعالیتهای ارزشمند بیشتری را انجام دهند. ابزارهای AI همچنین ما را قادر میسازد عملکرد بهتر از داراییهای خودمان به دست آوریم.
گارتنر پیش بینی میکند که AI یکی از عوامل تعیین کنندهی این که چگونه توسعه دهندگان ERP پست مدرن تا سال ۲۰۲۱ ارزش و مزیت رقابتی کسب و کار را به دست میآورند.
۱. رباتها، رباتهای گفتگو و دستیار مجازی
رباتهای گپ و دستیار مجازی در حال حاضر مناسب ترین روش در استراتژیهای ERP پست مدرن برای کسانی که تجربه کاربر (UX) را دلهره آور تشخیص میدهند و نیاز به یک تجربه خدمات خودمانی دارند که برای استفاده آسانتر است. استقرار مشترک شامل استخدام و عملیات تحویل منابع انسانی؛ مدیریت مزایا؛ و حمایت از زمان و حضور، گزارش هزینه و توابع تقویم میباشد.
۲. سیستم عامل مکالمه AI
همانطور که از استراتژیهای ERP پست مدرن در برنامههای کاربردی به طور فزایندهای برای حمایت از آنها استفاده میشود، سیستم عامل مکالمه ای AI نقش حیاتی در بهبود تجربه کاربر (UX) برای همه گیر کردن سیستم دارد. سازمانها میتوانند UX های پاسخگو و جذاب را نسبتا سریع ایجاد کنند. کاربران از داشتن نیاز به یادگیری رابط کاربری اضافی رها شدهاند زیرا AI مکالمه مبتنی بر صدا بر عهده گرفتن مسئولیت برای یادگیری کاربر است.
۳. تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل پیشرفته، هوش مصنوعی مبتنی بر AI به طور فزایندهای در ERP، برنامه ریزی مالی و تجزیه و تحلیل، و برنامههای نزدیک مالی، برای حمایت از اتوماسیون و تصمیم گیریهای انسانی تعبیه شده است. آنها روشهای تجزیه و تحلیل توصیفی، تشخیصی، پیش بینی و تجویزی را در زمان واقعی ارائه میدهند.
۴. اشیاء هوشمند، حسگرها و محیط
طیف گستردهای از فن آوریها – روباتیک، ساختمانهای هوشمند و برنامههای کاربردی هوشمند که با اینترنت اشیاء (IoT) هماهنگ شدهاند، توانایی جداسازی روشهای سنتی کار در مدیریت انبار، مدیریت داراییهای سازمانی، نگهداری امکانات، تدارکات و قابلیتهای تولید را دارند.
۵. مدیریت سرمایه انسانی
فن آوری های مدیریت انسانی (HCM) از تلاشهای سازمانی برای استخدام، استقرار، توسعه و مدیریت استعدادها پشتیبانی میکند. برنامه های اصلی AI در حوزه HCM در استخدام، طبقه بندی مهارتها و شغل، تجزیه و تحلیل احساسات و تشخیص موضوع، موتورهای توصیه شده و رباتهای گفتگو است.
۶. امور مالی
برنامههای کاربردی اولیه AI در تامین مالی ERP پسا مدرن در طول دو تا سه سال آینده در سه حوزه رخ میدهد:
- بهبود قابلیت استفاده و ارائه پشتیبانی کلی فرایند از طریق استفاده از ربات ها، رباتهای گفتگو و دستیار مجازی
- بهبود و اتوماسیون فرایندهای غير روال پيچيده
- تقویت برنامه ریزی و پیش بینی مالی.
AI اجازه میدهد تا این تلاشها را برای به اشتراک گذاری مجموعههای پیچیده و متنوع دادههای داخلی و خارجی در زمان واقعی انجام دهید.
۷. تدارکات
AI به عنوان یکی از ویژگیهای یک نرم افزار دیجیتال در تدارکات تحویل – برای پردازش خودکار صورتحساب ورودی؛ تجزیه و تحلیل مصرف؛ یا تجزیه و تحلیل قرارداد استفاده میشود.
یکی از برنامههای کلیدی بهبود تجربه کاربر نهایی و هدایت آنها برای خرید محصولات مورد نظر است. این ابزار هوشمندانه شناسایی و ارائه سیاستهای پولی مناسب بر اساس مرحله سفر خرید، پیچیدگی تدارکات و تاریخ است.