چشم انداز هوش تجاری:
شاید بتوان به طور خلاصه چشم انداز هوش تجاری را اینگونه مطرح کرد:
(ارتقاء عملیات و فرایندهای کلیدی کسب و کار از طریق تامین اطلاعات و دانش حیاتی کسب و کار در زمان درست، قالب درست و برای همه سطوح سازمانی ).
اهداف هوش تجاری:
لذا اهدافی را که هوش تجاری به دنبال آن است را می توان به صورت ذیل خلاصه کرد:
(بهینه سازی، تحلیل،کنترل و دیده بانی عملیات و فرایندهای کسب و کار).
کارکردهای هوش تجاری:
به دنبال اهداف هوش تجاری، سه کارکرد اصلی در کسب و کارهای مختلف ایجاد می شود که عبارتند از:
• ایجاد دید: گذشته و حال کسب و کار ها را برای پیش بینی آینده به کار می گیرد.
• مدیریت و تحلیل عملکرد کسب و کار: شاخص های عملکردی کلیدی (Key Performance Indicators, KPI) را تعریف می کند.
• گزارش دهی: گزارش های لحظه ای و دست ای ایجاد می کند.
برخی از مشتریان این خدمت: