در سال ۲۰۱۸ در بازار مدیریت منابع سرمایهای(ERP) چه میگذرد؟
بازار ERP در حال توسعه است و بازیکنان کلیدی آن به نوآوری ادامه میدهند. در واقع، تا سال ۲۰۲۰ پیش بینی میشود که بازار خود به ۴۱٫۶۹ میلیارد دلار برسد. ذینفعان اصلی از جمله SAP، Salesforce و حتی اوراکل، سیستمهای جدیدتری را با قابلیتهای بیشتر عرضه میکنند – از جمله مواردی که در سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است.
با این طیف وسیعی از نوآوری، چندین سوال مطرح میشود – چه چیزی در آینده برای بازار ERP در سال آینده میآید، پیامدهای دراز مدت چیست و چه چیزی برای متخصص فناوری اطلاعات در صنعت مهم است ؟
هوش مصنوعی و مدیریت دادهها
در سال جاری OpenWorld AI عبارت روز بود. این یک پیشرفت بخاطر دادههای بزرگ است – اصطلاح بلند مدت. AI، اساسا، قصد دارد اطلاعات خالص مربوط به دادههای بزرگ، اطلاعاتی را که هیچ انسانی نمیتواند به طور مؤثر از طریق آن تریل کند و بینشهای کسب و کار را از آن به دست آورد، تنظیم کند. با این کار، ما میبینیم که تغییر از دادههای بزرگ فقط به هوش واقعی کسب و کار عملی – امکان پذیر است که از طریق هوش مصنوعیهای مبتنی بر AI ساخته شده است.
طوفان ابری
با آن، تقویت قابلیتهای ابر – مایکروسافت و SAP در حال حاضر گسترش بیشتری برای همکاری خود را اعلام کرد. در واقع، مایکروسافت اکنون به S / 4HANA SAP و دور از Dynamics مهاجرت میکند. ادغام سیستم بین این دو غول، به سادگی، نمیتواند کم اهمیت باشد. بری سیمپسون، SVP و CIO در شرکت کوکاکولا، خاطرنشان کرد: “ارزش مهندسی، فروش و تحویل بین این دو شرک استراتژیک به سیستم ما اجازه میدهد برنامههای دیجیتالی ما را سریعتر کند. این یک پیشرفت بسیار مثبت و هیجان انگیز برای ما است. ”
تنوع عملکرد
در سال ۲۰۱۸، با ادغام بیشتر از توابع قبل غیر متمایز، ما انتظار داریم دادههای بزرگ ایجاد شده و مدیریت شده توسط سیستمهای ERP به طور گسترده در دسترس در سازمانها تبدیل شود. این در دسترس بودن دادهها بدین معناست که به جای اینکه محدودیتها در داخل ادارات باشد، احزاب جایگزین میتوانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و بینش را از دادههای موجود توسعه دهند. برای کسب و کارهای خاص، این به این معنی است که استراتژیهای بازاریابی را میوان در زمان واقعی بر اساس سطوح موجود زنده، سرعت یک محصول فروخته شده و حتی هر گونه تنگناها در زنجیره تامین عرضه کرد.
تاسیس در مقابل تفکر راه اندازی
بازار ۲۰۱۸ همچنان ادامه روند دورتر – نبرد بین شرکتهایی با دهههای تاریخ و کسانی که تلاش میکنند صنعت را با سرعت کاهش دهند را مشاهده میکنند. فاکتور تعیین کننده این رقابت این است که چگونه این شرکت های صنعت، سیستمهای خود را با سیستمهای بزرگ سازمانی ادغام میکنند. همانطور که در سالهای گذشته نشان داده شده است، گیرنده هدف، به طور پیوسته کاربران سازمانی است، به SMBها و گاهی اوقات کسب و کارهای کوچک با الزامات پیچیده میپردازد.
با همکاری جدید SAP با مایکروسافت، آنها در موقعیت قوی قرار دارند تا انحصار بر بازارهای سازمانی داشته باشند. این کاملا ساده است، به چشم انداز ادغام با سیستمهای موجود – ارائه بسیار جذاب است.
همانند سالهای گذشته، عوامل تعیین کننده پذیرش، و در نتیجه موفقیت این بستههای نرم افزاری، سازمانهای والدین، قابلیت اتصال و سهولت ادغام هستند. در سال ۲۰۱۸، ما انتظار داریم سطح بالایی از ارتباطات را در تمام سطوح کسب و کار ببینیم. به عنوان IoT (اینترنت چیزها)، IIoT (اینترنت صنعتی چیزها) در کسب و کار بیشتر شایع میشود، و به عنوان مقدار داده تولید شده در منحنی رشد منحنی خود ادامه میدهد، الزامات نرم افزار ERP در ترجمه این دادههابه بینش عملی میشود در پشت سر هم
الزامات آینده آشکار است – همانطور که پاداش مالی آنها برای ملاقات است. برای متخصصان فناوری اطلاعات، سال ۲۰۱۸ مقدار زیادی از تغییر در شرایط تصویب سازمانی را ببینید.