اهمیت استفاده از سیستم های آموزشی ( LMS )

ورود کامپیوترها به زمینه کسب و کار، دنیای امروز را به کلی متحول نموده است. ویژگی بارز عصر امروز انفجار اطلاعات است که در اثر رشد با سرعت فن آوری بوجود آمده است. سرعت فوق العاده توسعه فن آوری اطلاعات، فضایی را ایجاد کرده است که باید سازمان ها و شرکت ها با تمام توان آمادگی لازم را برای مواجهه با آن را داشته باشند تا در مسیر رشد و توسعه از این حرکت پویا باز نمانند. این موقعیت الزاماتی را می طلبد که ناگزیر باید به آن مجهز شد. باید به گونه ای اقدام کرد که سازمانی پویا و زنده در عرصه جهانی باشیم وتوانایی هایی که خداوند ارزانی داشته است را به شایستگی بکار ببریم. یکی از این قابلیت ها آموزش الکترونیکی یا  LMSو نهادینه کردن آن در سازمان است.

فناوری با ارائه ی مجموعه ی متنوعی از شیوه های آموزشی و یادگیری ، افراد را برای کسب آگاهی در زمینه ی مورد علاقه ی خودشان تشویق می کند و یادگیری معنی دار را میسر می سازد . مربیان و متخصصان قاطعانه اظهار می نمایند ” فناوری آموزشی از جمله ابزار های آموزشی و وسایل و رسانه های آموزشی ، قابلیت بالایی در آموزش و یادگیری دارند .”

امروز با پیدایش آموزش الکترونیکی، تصورات قبلی در زمینه نیاز به امکانات فیزیکی بسیار برای امر آموزش و یادگیری در سطح عمومی و آموزش عالی متحول و دگرگون شده است اکنون با به صحنه آمدن مراکز آموزش الکترونیکی، امکان یادگیری در هر زمینه‌ای، برای هر فردی و در هر زمان و مکانی به صورت مادام‌العمر فراهم است.

 مهمترین نقشهای روش تدریس نوین با تاکید بر سیستم‌های آموزش الکترونیکی
  • باز نمایی و عرضه ی مطالب
  • دستیابی به اطلاعات
  • ایجاد تنوع و دگرگونی
  • تشریک مساعی
  • فراهم کردن موقعیت جدید آموزشی
  • تاکید بر روی انواع هوش یادگیری

آنچه مسلم است سامانه های آموزش مجازی LMS در آینده سراسر دنیا را فرا خواهد گرفت و مهم است که ما در این فرآیند جز آخرین ها نباشیم. لذا مجموعه خبره با طراحی سیستم آموزش جامع خبره، زیرساختی را فراهم آورده که تمامی اهداف یک مجموعه آموزشی را برآورده می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سه × 3 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فهرست